Cum sa fii perceput drept un manager corect?
managerangajatiregulicifra de afaceriproductivitatea munciiechipa
Daca esti parinte, stii, copiii se plang tot timpul. Indiferent cum ti se pare, ca au sau nu dreptate, trebuie sa impaci situatia. Iar copiii sa te perceapa ca fiind un om corect.
Ei, bine, lucrurile se aseamana foarte mult cu relatia intre tine, ca manager, si echipa ta. Principalul motiv pentru care angajatii isi parasesc locurile de munca este relatia lor directa cu superiorul lor. Este important ca perceptia oamenilor despre seful lor sa fie una pozitiva.
Vrei ca oamenii tai sa aiba o perceptie pozitiva despre tine?
1. Nu trebuie sa favorizezi pe nimeni in mod special. Ideal este ca toti sa se simta ca te porti egal cu ei. Munca sa fie distribuita uniform, si nu sa tina cont de criterii personale.
2. Fii primul care respecta regulile, daca vrei ca toti ceilalti sa le aplice. Definitia de a fi corect inseamna si acest lucru.
3. Fii sincer de fiecare data si explica motivele tale. In cazul in care o noua procedura sau politica este pusa in joc, explica-le angajatilor tai despre ce e vorba. Oamenii sunt mai dispusi sa accepte o decizie cand inteleg rationamentul din spatele ei. De asemenea, este o dovada de incredere in oamenii cu care lucrezi.
4. Solicita feedback de la oamenii tai. Fii flexibil! Fii deschis la idei noi! Din acestea izvorasc idei mari.
5. Urmareste cum sunt afectati oamenii de deciziile tale. Tine cont de diferentele de opinie care pot aparea. Asta, daca vrei o cifra de afaceri buna, cresterea productivitatii muncii, in paralel cu imbunatatirea moralului angajatilor tai.