Google: Anunturi platite doar daca au fost consultate
googlemica publicitate onlineanunturi invizibileeficienta campaniilor publicitare
Google este prima retea online de mica publicitate care isi va factura clientii pentru anunturi doar daca ele sunt efectiv consultate. Masura aduce o schimbare radicala pentru cele 2 milioane de site-uri din lume care publica Google Ads. "De ce ar trebui sa plateasca un comerciant pentru un anunt pe care nu l-a vazut nimeni? ", se intreaba Neal Mohan, vicepresedinte pentru produse de "display advertising" la Google.
Chestiunea anunturilor care nu sunt consultate a pus deja probleme industriei publicitare de ceva vreme. Se estimeaza ca jumatate din anunturile online nu sunt privite pentru ca ele se gasesc pe pagini la care vizitatorii site-urilor web nu ajung.
In pofida dezvoltarii explozive a Internetului, doar o cincime din bugetele publicitare este consacrata posibilitatilor pe care le ofera acesta. Cu noua sa regula, Google spera sa imbunatateasca eficacitatea campaniilor de publicitate si sa ii motiveze pe comercianti sa injecteze mai multi bani in Internet.
Conform noii modalitati de calcul, un anunt nu va fi facturat clientului decat atunci cand 50% din acesta a fost vizibil pentru vizitator timp de cel putin o secunda. Google a dezvoltat o noua tehnologie care permite sa se masoare daca anuntul este vizibil si ce parte din el s-a putut vedea pe ecran.
Se asteapta ca pretul anunturilor sa creasca pentru ca "anunturile invizibile" dispar acum din oferta, conchide Financial Times.