Sporiti-va vanzarile cu ajutorul e-mail-ului
vanzarieficientae-mailfacebooktwittermarketing
Cutia voastra postala electronica este probabil adeseori plina de e-mail-uri publicitare pe care le stergeti frecvent fara ca macar sa le cititi si va intrebati de ce responsabilii de marketing continua sa organizeze astfel de expedieri in masa, atata vreme cat putini oameni sunt interesati de ele. Raspunsul este simplu: este o metoda care functioneaza. Conform unui studiu realizat de compania McKinsey, unul din cei mai importanti jucatori de pe piata mondiala de consultanta in management, campaniile de marketing prin e-mail sunt de aproape 40 de ori mai eficace decat campaniile pe Facebook si Twitter laolalta.
Aceasta nu inseamna ca spamul functioneaza. Totodata, se inregistreaza o scadere a folosirii e-mail-urilor. Intre 2008 si 2012, partea lor in timpul consacrat comunicatiilor a scazut cu 20%, conform altui studiu McKinsey. Totusi, companiile care respecta anumite reguli pot cu siguranta sa profite in urma unei campanii de marketing prin e-mail:
-
Concentrati-va asupra destinatiei, nu asupra clicului. Un clic nu este suficient. Trebuie ca el sa declanseze o serie de interactiuni care sa poata duce la cumparare. Nu serveste la nimic sa adresezi un e-mail daca clicul destinatarului il trimite catre o pagina care nu-i aduce nimic in plus. Paginile de destinatie specializate pentru campanii de e-mail pot sa creasca rata de conversie cu peste 25%. In acelasi timp, nu uitati ca 45% din destinatari isi vor deschide e-mail-urile pornind de la telefonul mobil si ca, dupa Google, 61% dintre ei nu vor reveni la un site pe care l-au apreciat drept dificil de accesat, in vreme ce 40% vor regla aceasta dificultate mergand pe site-ul unui concurent.
-
Continuati sa invatati. Fiecare campanie de marketing prin e-mail ofera o noua oportunitate pentru a afla mai multe in legatura cu clientii vostri si pentru a impartasi noile cunostinte cu ansamblul organizatiei.
-
Personalizati-va e-mail-urile. Volumul e-mail-urilor adresate internautilor este din ce in ce mai important, ceea ce inseamna ca este tot mai dificil sa se remarce in marea masa a mesajelor. Cele mai bune mail-uri sunt cele personalizate pentru a se adapta interactiunilor clientului in trecut (clicurile clientului in urma e-mail-urilor precedente, istoricul paginilor consultate si istoricul cumparaturilor sale). Aceasta implica realizarea unor e-mail-uri mult mai elaborate, care cer mai multa munca si investitii, in acelasi timp cu participarea diferitelor servicii din companie. Dar rezultatul merita intreg efortul: eficacitatea acestor e-mail-uri este cu mult mai mare.
Sursa: Express.be