Planul de marketing: Prejudecatile si ideile preconcepute
plan de marketingidei preconceputeprejudecatiidei geniale
Cu totii ne manifestam prejudecatile intr-un moment sau altul. Este o caracteristica a naturii umane. Prejudecata in seamna sa judeci fara o cercetare prealabila si sa faci presupuneri despre oameni in functie de ceea ce sunt si cine sunt.
Cu totii procedam astfel, indiferent cat ne-am stradui sa nu o facem. Cand ai idei geniale, atentie la propriile prejudecati, intrucat conduc la bariere autoimpuse in calea progresului.
De exemplu, intreaba-te daca pornesti vreodata de la premisa ca anumite persoane sau grupuri nu pot sa faca anumite lucruri sau ca le fac intr-un anumit fel din cauza caracteristicilor pe care le asociezi cu persoana sau grupul respectiv.
Ideile preconcepute te-ar putea determina, de asemenea, sa ii elimini pe complicii potriviti la idei. |n consecinta, s-ar putea sa pierzi din vedere pe cineva care s-ar putea sa se transforme intr-un aliat extraordinar si sa iti promoveze ideea.
Nimeni nu isi schimba vederile marcate de prejudecati in urma citirii catorva randuri dintr-o carte, pentru ca prejudecatile provin predominant din ani de conditionare culturala. Putem cel putin sa recunoastem si sa provocam judecata oamenilor nostri si sa apreciem amploarea contributiei.
* Vezi in fiecare persoana un consultant gratuit care poate sa ajute la conturarea, imbunatatirea, innoirea si insufletirea ideii tale.
* Cauta mai multe respective. Cu cat cauti mai mult, cu atat mai solida va deveni ideea ta. Toate perspectivele provin de la tipuri similare de oameni sau grupuri?
* Chiar daca nu esti de acord cu perspectivele proaspete, provocatorii tai iti vor permite sa te lupti cu ideea ta si sa o intaresti.
* Oamenii „care nu sunt ca mine“ iti ofera o ocazie excelenta de a-ti testa ideea. Oamenii „ca mine“ vor fi de acord probabil mai usor cu o idee netestata.
Ideea ta va avea mai mare credibilitate daca se va bucura de putin sprijin. Ea va deveni mai buna si mai puternica pentru a parcurge acest proces de testare, intrucat cercetarea si dezvoltarea beneficiaza din acesta, intr-o larga varietate de domenii.
Trebuie sa identificam punctele slabe, in aceeasi masura in care este necesar sa
promovam punctele tari. Acesta nu este un argument pentru minima rezistenta, ca de exemplu: „Avem nevoie de viziunea cuiva dintr-o minoritate etnica“. Nici nu este o invitatie de a-ti dezvolta ideea apeland la altii.
Intreaba-i pe ceilalti ce viziuni au, pentru ca ai nevoie de experienta si expertiza lor. Acesta este lucrul potrivit atat din punct de vedere practic, cat si comercial.