Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

"Gangnam Style" si Banca Nationala a Romaniei Style

"Gangnam Style" si Banca Nationala a Romaniei Style
de la 06 Feb. 2015
"Gangnam Style" si Banca Nationala a Romaniei Style Tags: franc elvetiaisarescuyoutubepsygangnam style

Dupa ce YouTube si-a deschis bitii pentru videoclipul melodiei "Gangnam Style", cantata de noul... clasic in viata, coreeanul Psy, site-ul unde gasesti filmulete cam cu orice tema si subiect a dat pe afara.

Cu "Gangnam Style", pentru prima data in scurta sa istorie, YouTube a contabilizat peste un miliard de vizualizari pentru un singur filmulet, dupa care, mult peste doua miliarde, determinand site-ul sa dubleze capacitatea de vizionare, intrucat YouTube prevazuse un numar maxim de vizionari posibile de 2.147.483.647.
 
Asta se intampla acum vreo doi ani. Intre timp... audienta "Gangnam Style" continua sa creasca, desi nu in acelasi ritm, dar tot "face" in jur de un milion de accesari pe zi...
 
Una peste alta... creatia lui Psy a fost vazuta de aproape 4,6 miliarde de ochi, adica 2,3 miliarde de oameni, reprezentand aproape o treime din intreaga populatie a Terrei. 
 
De ce s-a uitat lumea (si la propriu si la figurat) la "megahitul" lui Psy? Unii pentru ca le-a placut muzica, unii pentru ca au auzit ca este o tampenie, altii pentru ca au fost curiosi sa vada de ce a avut atat de mult succes.
 
Oricum ar fi, videoclipul "Gangnam Style" a fost atat de urmarit pentru ca a existat si inca mai exista interes pentru el. 
 
De ceva vreme, Banca Nationala a Romaniei (BNR) inregistreaza si difuzeaza, inclusiv pe YouTube, interventiile guvernatorului sau, Mugur Isarescu, disecate si, uneori, trunchiate de televiziuni.
 
Banca noastra nationala isi programeaza cu relativ mult timp inainte comunicarile, tocmai pentru ca, indiferent de ce se intampla, sa nu fie comparata cu un pompier care, sub influenta factorilor interni sau ai celor exogeni (cum ii place sa spuna guvernatorului), pune mana pe tulumba si incearca sa stinga incendiul.
 
Penultimul dintre briefingurile BNR nu a fost programat cu multa vreme inainte, asa cum sunt sedintele Consiliului de administratiei pe tema dobanzii de politica monetara si conferintele de presa prilejuite de prezentarea rapoartelor trimestriale despre inflatie. 
 
In mod exceptional, BNR a organizat conferinta de presa din 30 ianuarie 2015, tocmai pentru ca a avut loc ceva neprevazut (cat de cat) si pentru ca trebuia sa lamureasca (daca nu sa rezolve) problema debitelor in franci elvetieni. 
 
Tocmai de aceea, asa s-a si numit prezentarea guvernatorului BNR: "Problema creditelor in franci elvetieni". 
 
Avand in vedere toata emotia (mai mult despre asta a fost vorba) emanata de unii dintre cei peste 75.000 de romani care s-au indatorat in franci elvetieni, ar fi fost de asteptat ca interventia guvernatorului sa aiba o audienta imensa, uriasa, indiferent de canalul de difuzare. 
 
Cum YouTube bate, per total, audientele oricaror televiziuni nationale si internationale puse cap la cap, a ajuns un mijloc de comunicare de orice foarte popular. Prin urmare, ar fi fost de asteptat ca macar fiecare dintre cei 75.000 de romani debitori in franci elvetieni sa urmareasca fiecare minutel al foarte interesantei si deloc lungii (numai o ora si cateva secunde) prezentari a guvernatorului tocmai despre problema creditelor in franci elvetieni.
 
Ei bine, dupa sapte zile de la difuzarea acesteia pe YouTube, ce audienta a facut prezentarea? Mai putin de 1.000 de accesari. Mai exact, 670, incluzandu-le si pe cele prilejuite de documentarea pentru aceste randuri.
 
Nici celelalte "videoclipuri" cu guvernatorul Isarescu nu se bucura de prea multa atentie. Briefingul de presa din 7 ianuarie a strans 803 de vizualizari, iar cel din 4 februarie 348, incluzandu-le si pe cele prilejuite de documentarea pentru aceste randuri. Acestea sunt cele mai recente, dar nici acelea care au apucat sa implineasca 3-4 ani nu sunt mai vazute. 
 
Unele au contorizat mai putin de 200 de accesari (!!!), iar cele mai multe nu trec de 400. Briefingul BNR cu cea mai mare audienta pe YouTube a avut loc pe 8 ianuarie 2014. In cele 13 luni, a "facut"... 787 (sapte sute optzeci si sapte!) de accesari…
 
BNR si guvernatorul sau sunt intr-o companie selecta. Nici laureati ai premiului Nobel pentru economie nu fac mai multa audienta. Singurele cu mai mare trecere, cu mai multe milioane de vizualizari, sunt videoclipurile regizate cu meciul de box, un fel de musical cu actori care joaca rolurile lui Friedrich von Hayek si John Maynard Keynes.
 
Cam asta este interesul pentru ce "toaca", de ani de zile, BNR si al sau guvernator, precum si economisti de mare talie si asta s-a vazut si se va mai vedea in deciziile pe care le iau romanii si nu numai ei cu privire la ceea ce pompos numim finante personale.
 
Din pacate, desi, recent, directoarea pentru Europa a unuia dintre cei doi cei mai mari emitenti de carduri bancare din lume spunea ca "Romania este lider in educatie finaciara, mai ales la nivelul angajamentelor luate de bancile de aici in privinta educarii tinerilor, mai ales in zona educatiei digitale", nu multa lume se uita la Isarescu sau la alti economisti intrucat oamenii nu vor sa-si bata capul sa inteleaga ce spun acestia. 
 
Ca aud de la Psy "Najelu dasun ono igajagi yoja/Kopi hanjanui yeoyureul aneun pumgyeok inneun yeoja/Bami om ya shimjangi bdeugeowojineun yeoja/Geureon banjeon inneun yeoja" sau de la Isarescu "imprumutati-va in moneda in care sunteti platiti!", suna la fel, numai ca limba lui Psy are avantajul ca este pusa pe muzica.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

2 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Nelu 2015-02-06 14:45:38
OK, cu mentiune ca nu s-au uitat 2,3 miliarde de oameni pe Youtube la clip, ci au fost 2,3 miliarde de vizualizari. Asta e altceva. Eu l-am vazut de 10 ori, un copil cred ca l-a vazut de 50 de ori. Oricum tot performanta e...
Vasile 2015-02-06 14:44:10
Dureros de adevarat...
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement