Un manager de succes: Simona Halep
manager de successimona haleproland garrosmanageradministrare afaceriadmistrare viata
Simona Halep nu a castigat finala turnelui de Mare Slem de la Roland Garros. Desi maret, poate ca acesta era, totusi, castigul cel mai mic, pentru o jucatoare care, acum nici doi ani, era pe locurile 50-55 in lume, in clasamentul Women's Tennis Association (WTA).
Acesta este actualizat in fiecare saptamana, iar, de maine, Simona Halep va ocupa treapta a treia.
In fiecare an, sunt date publicitatii tot felul de topuri si de clasamente, multe "bazate" pe presupuneri, pe ochiometru: cei mai bogati oameni; cele mai bogate tari; statele in care este cel mai bine sa traiesti; cele mai fericite natiuni, cele mai competitive/productive state si asa mai departe.
In care dintre aceste clasamente, face cineva salturi uriase? Ce sportiva, ce sportiv, ce om sau ce companie urca precum un avion si mai si ajunge la un foarte ridicat plafon de zbor?
Acum nici macar un an, in august 2013, Simona Halep sarea de pe locul 23, pe 19. De maine, este pe locul 3. Ca va continua sa acumuleze puncte cat se poate de concrete, in urma unor victorii la fel de concrete, ca va deveni numarul 1 sau va face si pasi inapoi nu se stie.
Cert este ca a ajuns numarul trei, apucandu-se de munca, pe la 4 ani si jumatate, adica inainte de a merge la scoala.
La fel de cert este ca, exact ca pana acum, sensul de mers al carierei va depinde, exclusiv de aceleasi persoane particulare: ea, familia si anturajul carora le-a multumit, dupa finala de la Roland Garros.
Nu conteaza daca familia jucatoarei de tenis este instarita sau nu, ca a avut o fabricuta de lactate pe care a vandut-o, dar numai parintii ei stiu cat au cheltuit, cat au investit in costisitoare echipamente de tenis.
Pana sa se mandreasca statul roman, in bloc, cu Simona Halep, pana ca fanii ei "de ultima ora", care au aflat, alaltaieri, ca ea si turneul de la Roland Garros exista, pana ca branduri si companii care, fara a avea contracte de sponsorizare, si-au asociat imaginea cu a jucatoarei, familia a stiut cat a costat inchirierea de terenuri, cat a costat antrenorul, cat au costat biletele de avion si cazarea.
De-abia de acum incolo, vor curge ofertele si contractele oficiale de sponsorizare, de-abia de acum incolo, tarifele vor fi pe masura, iar asta, din nou, este meritul familiei Simonei Halep si al ei.
Intocmai ca in cazul unei companii bine manageriate, cariera Simonei Halep, brandul Simona Halep, va culege roadele unei munci titanice.
Inainte de meci, fanii de ocazie ai lui Halep se intreceau in afisarea sustinerii ei. Acum, se intrec in care se lamenteaza mai tare.
Pentru cine vrea sa treaca de suprafata, ca sunt parinti, viitori parinti, antreprenori, manageri, sefi de firme, Halep este un exemplu de buna administrare a vietii si a carierei.
Ca un manager constient ca succesul afacerii sale depinde de cat de activ este, Simona Halep, la 22 de ani si cu mult inainte de aceasta varsta, munceste sapte zile din sapte, alearga, calatoreste.
Pentru ea, deocamdata, viata personala este un ingredient pus in cantitati mici peste o cariera de succes, cateva cristale de sare, cat sa dea gust bun...