Unde se duce Dacia? Unde vrea ea

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Unde se duce Dacia? Unde vrea ea Unde se duce Dacia? Unde vrea ea
de Manager.ro la 13 Ian. 2015
Urmareste-ne pe Google News
daciaconflict muncasalariidelocalizareinvestitii straine directe

Din Monaco si Andorra, pana in Marea Britanie si SUA, orice stat este bucuros sa atraga investitii straine directe. Niste companii straine de tara X construiesc ceva pe banii lor, creeaza locuri de munca, platesc taxe si impozite in tara de destinatie.

Bineinteles, scopul de baza al companiei respective este profitul, nu sa fericeasca statul in care realizeaza investitia, dar chiar si pana si daca obtine profit, tot va plati taxe si impozite, la fel ca si salariatii sai.
 
Asadar, aproape toata lumea are de castigat, iar, ca stat destinatie, cum sa nu-ti convina intrarea de bani straini de care vei beneficia si tu? 
 
Desi, in primele trei trimestre ale anului trecut, investitiile straine directe facute in Romania au crescut, totalul este mult sub volumul din anii in care economia "duduia" si se supraincalzea.
 
Unul dintre marii investitori in Romania este compania franceza Renault, care a cumparat Dacia si a facut din ea cel mai de succes produs romanesc la export. 
 
La Automobile Dacia, muncesc vreo 14.000 de oameni. Din munca lor (si, sa nu ne mintim, cu tehnologia si managementul implementate de compania-mama) in 2013, producatorul auto din Mioveni a realizat un profit de 337,4 milioane de lei, in crestere cu 21% in comparatie cu cifra din 2012. 
 
De la preluarea Dacia, Romania a intrat in Uniunea Europeana, iar productivitatea, salariile si pretentiile angajatilor producatorului de automobile au crescut. Intre timp, a crescut si numarul uzinelor Renault.
 
Doua sunt in Africa: una, in Maroc si, mai nou, in Algeria. In ambele, salariile muncitorilor sunt mult mai mici fata de cele de la Mioveni, iar calitatea produselor este similara. 
 
In afara de asta, Dacia nu-si poate exporta produsele din Romania pe autostrazi, inexistenta acestora costand compania in jur de 50 de euro pe automobil transportat pe drumurile nationale, pana la granita de vest.
 
In schimb, din Maroc sau Algeria, incarca vaporul, care ajunge rapid in Spania si, in cateva ore, in Franta si Sardinia. 
 
Asadar, situatia uzinei Dacia din Romania nu este deloc roz, iar conflictul de munca declansat de sindicatele care cer noi mariri salariale o fac si mai delicata.
 
Se pare ca sindicate si salariati nu inteleg ca nu numai firmele de automobile sunt in concurenta, ci si uzinele aceluiasi producator care poate muta, inchide si deschide uzine acolo unde ii este cel mai bine.
 
Chiar daca angajatii Dacia vor primi prima de 1.000 de lei pentru rezultatele de anul trecut, chiar daca salariile le vor fi marite cu 400 de lei - cum cer sindicatele - sau cu mai putin de 100 de lei - cum vrea conducerea - pentru cat timp se vor bucura de banii astia si de actualele locuri de munca?

Ultimele NOUTATI

Sondaj dureros pentru firme: 4 din 10 angajati sunt nemultumiti de joburile lor
Companii

Sondaj dureros pentru firme: 4 din 10 angajati sunt nemultumiti de joburile lor

today16 Apr. 2024
Care este cea mai sigura criptomoneda din lume? Am intrebat ChatGPT, iata ce raspuns a putut sa dea
Ultimele stiri economice

Care este cea mai sigura criptomoneda din lume? Am intrebat ChatGPT, iata ce raspuns a putut sa dea

today15 Apr. 2024
Nu mai tineti telefoanele in buzunar: cum te poti imbolnavi
Tehnologie

Nu mai tineti telefoanele in buzunar: cum te poti imbolnavi

today15 Apr. 2024
Data la care intra pensiile pe card inainte de Paste: 5 milioane de pensionari asteapta banii
Economie

Data la care intra pensiile pe card inainte de Paste: 5 milioane de pensionari asteapta banii

today15 Apr. 2024
Cati bani cheltuie statul lunar cu alocatiile pentru copii: banii nu ajung nici macar o saptamana
Economie

Cati bani cheltuie statul lunar cu alocatiile pentru copii: banii nu ajung nici macar o saptamana

today15 Apr. 2024
Ce inseamna, de fapt, datoria publica uriasa a Romaniei? Care sunt riscurile pentru noi toti
Economie

Ce inseamna, de fapt, datoria publica uriasa a Romaniei? Care sunt riscurile pentru noi toti

today15 Apr. 2024
Salarii compensatorii 2024. In ce conditii primesti gramada 24 de salarii lunare
Economie

Salarii compensatorii 2024. In ce conditii primesti gramada 24 de salarii lunare

today15 Apr. 2024
Soc in Lumea Criptomonedelor: Bitcoin si Ether se Prabusesc
Economie

Soc in Lumea Criptomonedelor: Bitcoin si Ether se Prabusesc

today15 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Nu mai tineti telefoanele in buzunar: cum te poti imbolnavi
Tehnologie

Nu mai tineti telefoanele in buzunar: cum te poti imbolnavi

today15 Apr. 2024
Data la care intra pensiile pe card inainte de Paste: 5 milioane de pensionari asteapta banii
Economie

Data la care intra pensiile pe card inainte de Paste: 5 milioane de pensionari asteapta banii

today15 Apr. 2024
Cati bani cheltuie statul lunar cu alocatiile pentru copii: banii nu ajung nici macar o saptamana
Economie

Cati bani cheltuie statul lunar cu alocatiile pentru copii: banii nu ajung nici macar o saptamana

today15 Apr. 2024
Ce inseamna, de fapt, datoria publica uriasa a Romaniei? Care sunt riscurile pentru noi toti
Economie

Ce inseamna, de fapt, datoria publica uriasa a Romaniei? Care sunt riscurile pentru noi toti

today15 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x