11 lucruri care NU trebuie sa isi faca loc in relatia sef-angajat
lucruriangajatilocuri de muncarelatiiangajatisefi
Relatia sef-angajat poate deveni un camp minat pentru numeroase fapte imorale. Evita urmatoarele 11 situatii, daca vrei sa-ti pastrezi functia si integritatea morala.
Dupa ce petreci fiecare zi alaturi de angajatii tai, ai putea crede ca sunt mai mult decat atat. Totusi, gandirea amintita iti poate trimite afacerile si compania in "chinurile iadului". Pentru a avea o echipa eficienta si neutra, unele reguli nu trebuie incalcate. Evita problemele, pierderea productivitatii si procesele prin respectarea unor "NU"-uri elementare.
1. Nu-ti da intalniri cu angajatii. Punct. Multi sefi ignora acest aspect. S-ar putea ca la inceput sa para o chestiune nevinovata, mai ales cand te desparti de persoana respectiva. Bucuria ta va fi una pe termen scurt, in timp ce urmarile se vor propaga in timp.
2. Nu te imbata cu angajatii tai. Totul incepe de la un pahar si un pahar poate fi suficient, pentru ca lucrurile sa iasa de sub control. Atat angajatii, cat si angajatorii spun si fac lucruri irationale, dupa ce beau un paharel. Alcoolul nu trebuie amestecat cu afacerile.
3. Nu impartiti o camera de hotel. Lucrurile se pot complica. Hartuirea sexuala este una din cele mai frecvente acuzatii lansate de angajati la adresa sefilor. Nu te inchide intr-un loc privat cu angajatul sau angajata ta.
4. La cinematograf, intunericul iti poate veni de hac. Intr-adevar, mersul la cinema pare o activitate inofensiva. "Am concediat o angajata care a mers la film cu un partener de business. A mintit ca a agresat-o in sala de cinema si chiar daca afirmatiile ei au fost false, am fost nevoiti sa platim daune", spune un angajator. Intalniti-va in spatii deschise, publice, la birou, la restaurant, la cafeneaua hotelului in care v-ati cazat.
5. Nu barfiti cu angajatii. "Vorbitul pe la spate" distruge orice simt al increderii. Lasa "bisericutele" sa functioneze cum isi doresc, dar nu te implica in ele. Nu oferi nimanui informatii confidentiale despre companie.
6. Nu jigni pe cineva in public. Poti obtine mai multa performanta din partea angajatilor, daca le oferi recompense, in loc de amenintari. Umilirea oamenilor in public naste resentimente pe termen lung si nu este motivanta. Nu construi in companie o cultura bazata pe frica si neincredere.
7. Razbunare in social media. Un sef nu trebuie sa-si jigneasca angajatul pe Facebook sau alta retea sociala. Motivatiile din spatele "omuletilor galbeni" si mesajele in sine pot fi intelese gresit. Nu iti asuma un asemenea risc.
8. Nu trebuie sa ai incredere oarba in angajatii tai. Nu le oferi angajatilor informatii confidentiale, personale sau de alta natura. Acestea ar putea fi folosite impotriva ta. Daca simti nevoia sa te confesezi, apeleaza la o persoana apropiata tie, din afara companiei.
9. Nu le cere sa minta pentru tine. Obiceiul de a-i cere angajatului sa minta pentru tine reprezinta o bomba cu ceas. Te vei situa singur intr-o pozitie incomoda fata de respectiva persoana, care te va manipula dupa bunul plac.
10. Nu face afirmatii nepotrivite despre aspectul fizic sau varsta unui angajat. Asemenea comentarii sunt prost intelese, de cele mai multe ori. Resursele umane reprezinta o disciplina in sine, care trebuie respectata. Evita aceste mine antipersonale, prin dozarea rationala a discursului.
11. Nu ii pune sa munceasca doar pentru tine. Ai un "asistent personal"? Asta nu inseamna ca lucreaza pentru tine, ci pentru companie. Nu sterge delimitarea dintre afaceri si viata personala. Munca pe care un angajat o presteaza pentru tine si veniturile respective trebuie declarate si impozitate in consecinta. Chiar ai nevoie de asemenea complicatii? (via Barry Moltz)