Cand o eroare se strecoara in strategia de marketing... Schimbarea de perspectiva e necesara
strategia de marketingmalcolm gladwellmoskowitzclientiprodusanalize
Discursul lui Malcolm Gladwell din 2006 a insemnat un punct de cotitura si o modalitate de a privi diferit lucrurile in marketing pentru cei mai multi profesionisti din domeniu. In viziunea lui Gladwell, lucrurile trebuie "puse la treaba" intr-un mod cu totul diferit fata de cel traditional.
Multe dintre tehnicile folosite in marketing aveau un curs comun si urmareau aceeasi idee de baza. Cu toate acestea, cele mai importante schimbari de paradigma, daca vreti, sunt datorate unor oameni care au inteles, la momentul potrivit, ca exista lipsuri sau erori care ar trebui indreptate.
Nenumarate companii obisnuiau sa considere ca imbunatatirea pana la ideal a unui produs e si calea cea mai potrivita catre succes, astfel ca mai multe grupuri de analiza erau intervievate frecvent pentru a stabili care sunt preferintele legate de un produs anume pe care compania il imbunatatea continuu.
Howard Moskowitz, cercetator in domeniul marketingului, a identificat doua probleme semnificative in aceasta abordare: niciunul dintre produse nu ajungea sa fie imbunatatit. Mai multe produse puteau aduce un plus de valoare companiei.
Aceste posibilitati se pierdeau insa in vanatoarea dupa produsul ideal. In al doilea rand, acesta a remarcat ca interogarea potentialilor clienti nu aduce rezultatele cele mai bune deoarece oamenii nu reuseau sa exprime ce anume isi doresc exact de la un produs. Prin urmare, preferintele unei baze de date si cercetarile de piata au conteaza mai mult decat un grup restrans supus unei astfel de analize.
Totodata, nici acestea nu ar trebui ignorate deoarece aduc contributii de care e bine sa tinem cont, avand posibilitatea de a descoperi, in multe ocazii, lucruri la care nici nu ne-am gandit in prima instanta.
Informatiile pe care le avem insa despre o baza de date, corelate cu studiile de piata, ar trebui sa conteze intotdeauna inainte de a ne planifica urmatoarea strategie de marketing. Indiferent de proiectele pe care le avem in derulare, e bine sa avem in minte imaginea de ansamblu, sa stim sa pozitionam o astfel de idee sau campanie intr-un plan construit pe termen lung si sa intelegem, totodata, ca aceeasi perspectiva e construita din elemente individuale si importante.