Joburi: Ce trebuie sa faca un sef pentru subalternii sai
sefangajatifirmaechipa
Sefii unor firme pot suporta mai bine zilele lungi de munca, deoarece sunt constienti ca in viitor afacerea lor le va aduce profit. Insa motivatia lor nu este aceeasi cu a angajatilor.
Seful ar trebui sa le ofere subalternilor "oportunitatea pentru un impact pozitiv", sustine Rosabeth Moss Kanter, profesor la Harvard, potrivit Business Insider.
"Banii pot deveni un lucru iritant, daca nu sunt suficienti in raport cu munca depusa, iar compensatiile financiare isi pot diminua repede efectul in aceste conditii. Insa solutia este sa creeze un mediu de lucru propice, in care oamenii sa simta ca ceea ce fac are un efect pozitiv", se arata in articolul citat.
Kanter sustine ca motivatia adevarata consta in trei lucruri importante: maiestrie, apartenenta la grup si un scop bine precizat.
Expertul american mai spune ca managerii trebuie sa le ofere angajatilor oportunitatea de a-si dezvolta aptitudinile, mai ales ca muncitorii se mandresc atunci cand invata ceva si daca li se da sansa sa deprinda noi abilitati.
"Chiar si in cele mai anoste medii de lucru, cand oamenilor li se dau sarcini dificile de rezolvat, cu sprijinul si instrumentele potrivite, ei pot rezolva lucrurile mai repede, mai inteligent si mai bine", sustine profesorul.
Business Insider mai scrie ca jobul sefului este acela de a-i face pe salariati sa se simta bineveniti in cadrul firmei. "A crea o comunitate prin celebrarea individualitatii", considera profesorul ca este foarte important.
"Angajatii trebuie sa isi exprime interesul pentru munca. Trebuie sa le oferi mereu sansa de a cunoaste oameni noi si sa isi cunoasca colegii mai indeaproape", a mai spus profesorul.
In plus, angajatii trebuie sa fie motivati si sa li se spuna ca munca lor conteaza pentru echipa. In conditiile in care reusesti sa ii faci sa simta ca ceea ce fac este important si indispensabil, atunci vor deveni mai responsabili.
"Consolideaza-le ideea ca exista un scop mai mare. Reliefeaza-le impactul pozitiv al muncii lor. Daca stiu clar in ce mod produsele sau serviciile pe care le fac pot face lumea mai buna, atunci acest lucru ii va ghida in a-si aranja prioritatile si deciziile", a mai precizat expertul de la Harvard.