7 reguli pentru redactarea scrisorii de intentie
reguliochiscrisoare de intentiecuvintegreselilocuri de munca
In trecut, am fost sfatuiti sa includem in scrisoarea de intentie doar elementele care au legatura cu noi. Lucrurile s-au schimbat. Scrisoarea de intentie moderna ar trebui sa se concentreze asupra companiei pe care o vizezi, spun expertii in resurse umane. Zilele in care vorbeai despre realizarile tale sunt "numarate". In prezent, trebuie sa faci dovada interesului tau fata de compania respectiva si sa demonstrezi cum poti contribui la evolutia ei pozitiva.
"Oamenii trebuie sa se concentreze in scrisoarea de intentie asupra companiei pentru care opteaza, nu asupra lor", spune Dan Schwabel, autorul best-seller-ului "Promote Yourself" si managing partner al firmei de consultanta Millennial Branding. "Arata-le cum poti face diferenta".
Este mai usor de spus, decat de facut, mai ales cand incerci sa te diferentiezi fata de toti ceilalti candidati. Mai jos, expertii in HR ne explica sapte aspecte de baza ale scrisorii de intentie, tratate in timpurile moderne.
Scrisoarea de intentie trebuie sa fie scurta, sa poata fi citita in zece secunde
Trei paragrafe sunt suficiente, spune Vicki Salemi, experta in cariera si autoare a cartii Big Career in the Big City. Utilizati primul paragraf pentru introducere, al doilea pentru "corpul scrisorii de intentie", al treilea fiind finalul. Managerul HR va "scana" scrisoarea de intentie in zece secunde sau mai putin, adauga Salemi. El vrea sa citeasca un text succint.
Atrage interesul cititorului inca de la prima propozitie
Nu incepe cu fraze plictisitoare. Incearca o abordare originala si profesionala; Salemi sugereaza sa incepi scrisoarea de intentie cu un pitch interesant.
Alege doua-trei aptitudini pentru descrierea jobului si demonstreaza ca le detii
Citeste descrierea jobului cu atentie si identifica trei calitati pe care compania le cauta la un candidat, precizeaza Salemi. Foloseste scrisoarea de intentie pentru a demonstra acele calitati, ofera exemple si gandeste-te cum le-ai folosit in trecut.
Foloseste-te de cifre concrete, pentru a-ti sustine afirmatiile
Este bine sa spui ca ai experienta in zona social media. Totusi, este si mai bine sa arati cum ai condus o campanie social media de succes, care a generat 3,2 milioane followeri si a dus la majorarea veniturilor cu 3%. Scopul, spune Schwabel, este sa ii demonstrezi angajatorului ca te afli in cautarea rezultatelor, a succesului. Scrisoarea de intentie trebuie sa atraga interesul angajatorului.
Scrisoarea de intentie trebuie adresata managerului
Adreseaza-te sefului direct. Scrisoarea de intentie este indreptata catre conducere. Demonstreaza-i acesteia ca te-ai documentat in legatura cu compania respectiva.
Personalizeaza-ti "tonul" in functie de cultura companiei
Ai putea aplica pentru un job la o companie din clasamentul Fortune 500, un startup sau o firma mica. Nicio companie nu seamana cu alta si nu doar in privinta activitatii si culturii. Scrisoarea ta de intentie are nevoie de un anumit "ton", explica Schwabel. Daca locul in care doresti sa lucrezi este unul presarat cu persoane creative, nu miza pe un text banal, plictisitor, lipsit de emotie. Daca entitatea respectiva este caracterizata de o cultura formala, pastreaza un ton mai sobru.
Citeste fiecare cuvant cu atentie si apeleaza la "o a doua pereche de ochi"
Citeste de "n" ori scrisoarea de intentie, pentru a fi sigur ca nu ai comis greseli. Orice eroare te poate descalifica din cursa. Apeleaza la ajutorul unei persoane apropiate, care sa citeasca textul tau. Nu lasa ignoranta sa-ti compromita sansa de a ocupa locul de munca mult visat.