1. Nu miza doar pe partea materiala. Dorinta de a merge la cumparaturi necesita multi bani. Cei mai multi angajatori care isi platesc bine angajatii apeleaza la aceasta metoda deoarece munca este grea, neplacuta, nu te implineste spiritual si trebuie sa lucrezi mult peste program.
Acesta este un pret prea mare, platit pentru a beneficia de o garderoba de firma, o casa pretentioasa sau o masina exotica. Daca te regasesti in productivitate, creativitate si nu esti pasionat foarte mult de cumparaturi excentrice, atunci nu este nevoie sa vanezi o cariera foarte bine remunerata. In consecinta, trebuie sa mizezi pe o cariera relaxanta, un startup, un camp creativ, un loc de munca in care sa crezi cu adevarat.
2. Relaxeaza-te. De obicei, lucrurile serioase trebuie tratate cu mare atentie. Daca alegi calea mai grea, beneficiul va fi depasit de tendinta ta de procrastinare si ca urmare, vei fi mai putin fericit de viata ta profesionala. Pe masura ce te afli in cautarea unui raspuns la o solutie, ar trebui sa te intrebi: "Exista o cale mai simpla? Mai relaxanta?". Astfel, vei descoperi ca munca poate fi efectuata mai rapid si, in mod ironic, mai bine.
3. Spune povesti. Cei mai multi oameni sunt influentati de povesti, nu de statistici. Povestile se adreseaza emotiilor, care determina schimbarea comportamentului uman. Asadar, trebuie sa ai trei anecdote pregatite, pe care le poti spune in cadrul intalnirilor. Conversatiile tale trebuie sa fie presarate cu asemenea glume, povesti si exemple, fie ca vorbim de o prezentare de doua minute sau una mai lunga.
4. Nu interveni prea des in mersul lucrurilor. Pretul platit pentru incercarile tale de a te face remarcat este prea mare. Indiferent de cat de competent te vei dovedi, mai ales in zilele noastre, seful si colegii tai lucreaza la aceeasi intensitate, astfel incat o idee "inovativa" din partea ta nu va fi binevenita. Daca seful tau are deja programul incarcat, n-o sa stea sa te asculte. Nu pune multe intrebari. Desigur, locul de munca ar fi perfect, daca elementele enuntate nu ar fi adevarate, dar stim cu totii ca sunt cat se poate de reale. In cele mai multe birouri, chiar si daca esti sef, cel mai bine ar fi sa mentii o atitudine pozitiva, dar discreta. Valabil si in viata personala.
5. Nu te lauda pe tine insuti; lauda-i pe ceilalti. Nu incerca sa ne arati cat esti de destept. De obicei, este mai intelept sa ii aduci pe ceilalti in fata, astfel incat sa se simta bine in pielea lor. Va veni si randul tau.
6. Orice lucru conteaza, indeajuns de mult incat sa-l incerci. Pe de alta parte, nimic nu conteaza indeajuns de mult incat sa devii furios.
7. Alege-ti cu dibacie luptele. Nu te lupta cu un trend urias. Vei avea sanse minime sa schimbi orientarile oamenilor (politice, religioase, profesionale etc).
8. Ai grija de pensia ta. Nu te lasa tentat de diverse fonduri, in care sa iti "depozitezi" banii pana la pensie. Vei avea de-a face cu multa birocratie si nu te vei alege cu mare lucru.
9. Angajeaza candidati inteligenti; instruieste-i din punct de vedere profesional. Mai degraba ii poti invata pe oameni o meserie, decat sa ii determini sa fie mai inteligenti sau harnici.
10. Nu privi niciodata inapoi. Boris Nemko, un supravietuitor al Holocaustului, vorbeste foarte rar despre experienta sa ingrozitoare. De ce? "Nazistii mi-au rapit cinci ani din viata. N-o sa le mai ofer nici macar un minut. Nu privi niciodata inapoi, mergi intotdeauna inainte", ne sfatuieste Nemko. (
Via U.S. News & World Report)