5 metode disperate ca sa iti gasesti un nou job
jobangajatmanagercvinterviumetode
Sunt multi candidati care se afla in cautarea unui job si care, desi au trimis angajatorilor sute de CV-uri, nu au primit niciun raspuns. Unii dintre acestia au ajuns la capatul rabdarii, asa ca au recurs la metode inedite pentru a fi contactati de recrutori.
Potrivit site-ului AOL Jobs.com, pentru a intra in vederile unui recrutor, ar fi bine sa te gandesti sa faci ceva iesit din comun in zilele noastre. Printre
tacticile folosite recent de unii candidati si care au dat
rezultate se numara:
Unii au inchiriat spatii publicitare stradale si si-au facut reclama. Expertii apreciaza ca aceasta reprezinta o metoda destul de costisitoare, dar cu putina promovare in media, succesul poate fi garantat.
Bennett Olson este un tanar american in varsta 22 de ani, care a achitat suma de 300 de dolari pentru o reclama pe un panou din Minneapolis, dar efectul a fost cel scontat. Tanarul din SUA si-a gasit rapid un job, imediat dupa ce a postat reclama, fiind asaltat ulterior de oferte de angajare.
Sunt oameni care au lansat campanii pe retelele de socializare, Facebook sau Twitter. Specialistii sustin ca, in conditiile in care acestea sunt bine concepute, anumite mesaje pot deveni virale pe internet si pe site-urile de socializare. Sansele sa fi vazut de un angajator cu o campanie de genul "Angajeaza-ma!" sunt mai mari, decat daca te bazezi doar pe anunturile de angajare, postate pe site-urile de profil.
Altii au creat bloguri sau site-uri de tip CV. De exemplu, un francez, Philippe Dubost, aflat in cautarea unui job, a avut ideea de a-si realiza o pagina de produs identica cu cea a celor de la Amazon.com si si-a postat acolo CV-ul.
Candidatul francez a incercat isi "vanda" abilitatile si experienta exact ca pe un produs, inserand in CV inclusiv un
banner publicitar, pentru ca site-ul lui sa semene cat mai mult cu o pagina de pe Amazon.com. La cateva zile dupa postarea sa, acesta a fost solicitat de mai multe firme pentru sustinerea unui interviu.
Exista si candidati care si-au creat CV-uri total nonconformiste. Astfel, un specialist in advertising din Kenya, Omondi Abudho, si-a proiectat CV-ul ca pe o cutie cu indicatii "nutritioniste". Kenyanul ii informa pe angajatori despre
abilitatile sale profesionale, prezentate ca niste
informatii utile pentru acestia si a primit rapid 3 oferte de colaborare de la agentii de publicitate din Kenya.
Un alt candidat, din Italia, Simone Fortunini,
si-a realizat CV-ul dupa modelul Google Analytics, varianta sa devenind
virala in spatiul virtual, pentru ca ofera replica unei pagini de Facebook.
Inventivitatea unora a fost si mai deosebita. O tanara candidata din Canada
s-a folosit de instrumentele companiei la care vroia sa se angajeze. Aceasta s-a folosit de un soft de prezentare al firmei angajatoare, a inserat acolo CV-ul personal si l-a trimis managerului.
Rezultatul? Tanara cu idei a fost chemata a doua zi la
interviu si chiar a obtinut
postul dorit.