5 sfaturi de care trebuie sa tineti cont, atunci cand doriti sa angajati experti SEO, dezvoltatori de aplicatii sau bloggeri
sfaturicontseoangajatiresurse umanejoburi
Experti in SEO (search engine optimization), dezvoltatori de aplicatii pentru dispozitivele mobile si bloggeri. Cine sunt toti acesti angajati? Sau mai exact, ce sunt? Ei bine, 2013 va fi un an dominat de noi titulaturi, functii si procese diferite de recrutare.
In lumea retelelor sociale, a Twitter-ului, iPad-ului si smartphone-urilor, companiile TREBUIE SA ISI SCHIMBE MODALITATEA DE RECRUTARE A NOILOR ANGAJATI. De la construirea unei prezente puternice pe retelele sociale, pana la explorarea retelelor profesionale, precum LinkedIn, aveti nevoie de specialisti!
1. Defineste rolul.
Inainte de a lansa un anunt de angajare, trebuie sa stii exact ce doresti sa faca respectivul angajat. Nu este de ajuns sa spui ca vrei un candidat care sa stie sa foloseasca Twitter-ul. Trebuie sa te gandesti care va fi ROI-ul (amortizarea investitiei), in cazul acestuia si cum vei contoriza activitatea sa profesionala.
Expertii in HR spun ca trebuie sa ai la indemana o lista de aptitudini si sarcini, pe care ar trebui sa le intruneasca acel candidat ideal. Astfel, vei putea realiza o selectie mult mai buna. Pregateste-te insa si pentru compromisuri. Exista mari sanse sa NU gasesti ceea ce cauti.
"Trebuie sa stii care este lista dorintelor tale si pe cine anume vei accepta", spune John Reed, director al Robert Half Technology. "Uneori, trebuie sa fii maleabil. Candidatul ideal NU exista".
2. Fii atractiv pentru candidati.
Pentru a atrage angajati pentru noile joburi, impuse de avantul tehnologic, trebuie sa fii atractiv. Exista un singur motiv pentru care tinerii viseaza sa lucreze pentru Apple sau Google.
Ei stiu ca aceste companii sunt determinate sa dezvolte cele mai noi tehnologii si le ofera o sansa uriasa de a evolua in cariera profesionala. Daca doresti sa angajezi un specialist in retelele de socializare sau un dezvoltator de aplicatii pentru dispozitive mobile, demonstreaza-i ca firma ta este implicata "trup si suflet" in dezvoltarea tehnologica. Daca doresti sa angajezi un tehnician in domeniul energiei regenerabile, demonstreaza-i ca politica din compania ta promoveaza cultura eco.
"Trebuie sa stii ce anume prefera acesti oameni, care vor lucra in noile posturi tehnologice", spune Karen Droz, cofondator si presedinte al Ovation Technologies, care produce programe pentru domeniul HR. "Vor sa vada ca firma ta are credibilitate si ca investesti in tehnologie". Compania ta trebuie sa fie una respectata in industria specifica.
3. Fa-ti temele in privinta salarizarii.
In calitate de angajator, inainte de a posta un anunt de angajare, o sa ai nevoie de o analiza a salariilor oferite in domeniul respectiv. Salariul nu trebuie sa fie nici ridicol de mic, dar nici foarte generos.
4. Cauta-ti candidatii.
Angajarea unei asemenea persoane, care sa intruneasca o functie moderna, necesita o cautare indelungata. Pentru a-ti repera candidatii, trebuie sa participi la evenimente de networking si socializare, sa explorezi LinkedIn si orice referire la un posibil talent.
Poti posta anunturi in universitatile specializate in anumite domenii, pentru a dobandi acces la studentii care vor sa se afirme si, de ce nu, sa faca un ban. "Trebuie sa-i cauti sub multe pietre", spune Reed, intr-o nota plastica. "Trebuie sa te folosesti de TOATE resursele".
5. Trainingul, o solutie de urgenta?
Cand cautarea ta nu genereaza rezultate multumitoare, ii poti instrui chiar pe angajatii existenti pentru o anumita functie moderna. Potrivit lui Tom Gimbel, fondatorul si CEO-ul LaSalle Network, o retea vasta de recrutare, ai putea aduce un consultant, care sa ii instruiasca pe unii angajati.
"Companiile trebuie sa stabileasca fara echivoc daca au sau nu nevoie de un NOU ANGAJAT pentru jobul tehnologic respectiv sau daca poate instrui unul din interior", conchide Gimbel.