8 semne care iti arata ca angajatul tau perfect taie frunza la caini
resurse umanelideriangajatirecomandarimuncacalitateechipa
Ai angajat vreodata o persoana care la prima vedere ti s-a parut extraordinara si apoi te-a dezamagit? De multe ori recrutati oameni care vorbesc cu voce tare, dar nu fac nimic. Dupa cum spunea Benjamin Franklin, "cea mai subreda roata a carului este si cea mai zgomotoasa".
Unii angajati lenesi pot ramane in functii ani de zile, deoarece devin asi in arta deceptiei. Compania are de pierdut, ca si restul echipei. De exemplu, 87% dintre angajatii care au colegi lenesi vor sa isi schimbe jobul. Totodata, 93% dintre ei spun ca munca alaturi de asemenea indivizi compromite productivitatea. Angajatii buni spun ca "vecinii" lor de birou mai delasatori nu isi asuma responsabilitatea si de cele mai multe ori, lasa in urma o mizerie, care trebuie curatata de restul echipei...
Care sunt semnele unui asemenea salariat? Ii puteti "veni de hac"? Cu siguranta!
1. Isi petrece timpul certandu-se pe marginea unui proiect, in loc sa contribuie la realizarea acestuia;
2. Este mare adept al jocului invinovatirii celorlalti;
3. Nu isi asuma responsabilitati, le paseaza colegilor, care oricum sunt aglomerati;
4. Se ocupa mai mult cu conflictele din companie, decat cu indeplinirea obiectivelor;
5. Lucreaza la propriile proiecte, se crede "pe cont propriu", are prioritatile lui;
6. Dispare ore in sir de la munca, in locuri diferite;
7. Intarzie frecvent la sedinte;
8. Pleaca de obicei mai devreme, fara sa spuna nimanui.
1. Responsabilitatea este totul
Totul sau nimic. Angajatii primesc un proiect. Angajatii trebuie sa stie la ce sa se astepte. Spune-le ce se va intampla daca reusesc sa-l duca la bun sfarsit si care vor fi urmarile in cazul unui esec. Cine va fi tras la raspundere? Nu lasa obiectivele in voia sortii.
2. Factorul motivational
Cunoaste-ti angajatii la nivel personal, astfel incat sa stii care sunt obiectivele lor in viata, ce anume ii motiveaza. Daca ii vei ajuta sa reuseasca in cariera, te vor ajuta si ei sa dobandesti succesul.
3. Foloseste sondaje
De exemplu, Leadership IQ ofera un program-sondaj care analizeaza angajamentul salariatilor; in cadrul testului, angajatii primesc intrebari despre compania pentru care lucreaza, seful lor si ei insisi. Ei pot fi sau nu de acord cu afirmatiile: "Cand primesc o sarcina, stiu cum se integreaza in structura si scopurile companiei" sau "Incep fiecare zi de lucru cu un plan". 94% din angajamentul salariatilor este dictat chiar de activitatea acestora si sufletul "investit" in aceasta.
4. Un proces de recrutare mai bun
Majoreaza sansele de a angaja un om potrivit, prin implicarea echipei in procesul de recrutare. La Google, cei care recruteaza stau alaturi de alti colegi, din departamente diferite. Astfel, angajatii pot vedea daca vor putea (sau nu) sa colaboreaza cu un anumit candidat, daca se incadreaza in cultura Google. Un comitet independent al angajatilor Google analizeaza feedback-ul furnizat de toti angajatorii. Astfel, sansele de a rata o recrutare sunt mai mici.
5. Recomandarile, unde sunt recomandarile?
Studiile celor de la Achievers, o companie de HR din San Francisco, arata ca angajarile pe baza de recomandari aduc in companii cei mai buni angajati. Daca ai facut o greseala, atunci cand ai angajat pe cineva, nu iti "varsa" nervii pe acel "cineva", in momentul in care evolueaza sub asteptari.
Cand angajatii nu fac fata sarcinilor de munca, ai datoria - in calitate de lider - sa ii motivezi; nu ii lasa pe angajatii buni sa "stranga gunoiul sub pres". De asemenea, daca angajatii slabi nu dau semne de revigorare, arata-le usa, spune-le clar ca "excursia s-a incheiat".