ANALIZA: Cum schimba mediul online structura organizationala a locului de munca
analizastructura organizationalamuncaangajaretalentemanagement
Activitatea online castiga rapid teren, devenind un model de angajare, generand o noua "specie" de echipe. Ca rezultat, perceptia traditionala "a managementului" - angajatii asezati mai sus in ierarhie care ii guverneaza pe cei situati mai jos - a devenit demodata.
Pe masura ce munca online devine o obisnuinta - analistii estimeaza ca o treime din forta globala de munca ar putea fi angajata online pana in 2020 - in viitor, cu totii vom fi manageri, dupa cum spune
Gary Sward, de la
oDesk.
1. Angajatii entry-level sunt manageri inca de la inceput, construiesc echipe de colegi online, pentru a-si spori performantele si a-si accelera carierele. Mai exact, li se permite sa se conduca singuri, inca de la inceput.
2. Managerii devin la randul lor "supermanageri", sustinuti de o echipa online de talente, disponibila "la cerere".
Schimburile in structura organizationala se petrec rapid. Astazi, cei mai multi dintre cei care profita de acest trend sunt manageri. In cadrul unui studiu independent, realizat de Genesis Research, au fost intervievati 7.000 de clienti ai oDesk, un spatiu de lucru online, unde companiile angajeaza pe baza de contract cei mai talentati angajati.
Studiul a relevat faptul ca 4 din 5 clienti au deja experienta in management si detin studiile necesare; de asemenea, 62% dintre acestia au declarat ca dispun "din frageda pruncie" de cunostintele tehnologice necesare.
Un nou stil de management
Pe viitor, gradul tau de pricepere in management va deveni mai important decat crezi. Veti avea nevoie de trei aptitudini esentiale, pentru a administra cu succes echipele de talente care prefera sa lucreze in mediul online:
1. Puterea de decizie si influenta
Cand echipele sunt distribuite in toata lumea, si deseori in zone cu fusuri orare diferite, este greu sa ajungi la un consens. De asemenea, ritmul muncii online este mult mai alert decat munca "fizica", astfel incat managerii online vor fi pilonii-cheie care vor aduce la un loc echipele de angajati, care vor incuraja progresul.
2. Munca bazata pe rezultate
In munca online, vorbim doar despre rezultate. Cand oamenii nu se regasesc fata in fata, nu exista niciun premiu pentru "ca ai aparut la serviciu si atat" - esti judecat in functie de calitatea activitatii tale. In plus, cand ai o lume de talente la picioare, nu exista nicio scuza pentru pastrarea unui angajat cu rezultate mediocre. Managerii online de calitate pot comunica standarde clare, ii identifica rapid pe cei care le intrunesc si ii responsabilizeaza.
3. Comunicarea culturii si implicarea angajatilor
Asa cum managerii online au o multitudine de alegeri la dispozitie, asa si angajatii pot alege jobul mult visat si pot lucra pentru mai multe companii in acelasi timp. Ca rezultat, activitatea online poate fi mai tranzitorie decat cea "fizica"; in aceste conditii, managerii trebuie sa faca un efort in plus pentru a se asigura ca echipele sunt implicate si interconectate la "crezul" afacerii respective.
Astfel, in viitor, adoptarea tot mai deasa a mediului online va conduce la majorarea cererii pentru manageri care sa se ocupe de acesti angajati. Angajatii entry-level de azi isi vor cladi carierele pe fundatia muncii lor online, devenind directorii generali si vicepresedintii de maine. Structura organizationala de care am depins atatea secole va deveni doar o relicva a trecutului. Asadar, faceti loc viitorului!