Angajatorii nu ar trebui sa ii ignore pe candidatii care si-au schimbat des locul de munca
job hoppergunoicvangajatilocuri de muncajoburi
Angajatii de cursa lunga sunt pe cale de disparitie in lumea moderna, pe masura ce piata muncii este caracterizata de concedieri, disponibilizari, fuziuni si achizitii, dezmembrarea unor multinationale si o dependenta tot mai mare de forta de munca globala.
S-au dus zilele in care angajatorii primeau CV-uri doar de la candidatii cu joburi stabile in trecut (un studiu arata ca un angajat isi schimba jobul o data la 3-4 ani).
In vremurile bune, angajatorii ii excludeau din ecuatie pe "traseisti", considerand ca au migrat prea des de la un job la altul; totusi, in zilele noastre, piata muncii este formata in mare parte din asa-numitii "job hopperi" si companiile trebuie sa mediteze asupra realitatii.
Angajatorii trebuie sa renunte la prejudecati in privinta celor care si-au schimbat prea des locul de munca, deoarece un asemenea background prezinta cateva avantaje esentiale.
1. Adaptabilitate
Cei care si-au schimbat jobul mai des au castigat mai multa experienta si aptitudini, in fiecare companie. Candidatii respectivi s-au incadrat rapid in colectiv si au stabilit un raport de colaborare. Adaptabilitatea si flexibilitatea lor reprezinta doua elemente tocmai bune de integrat in compania ta.
2. Au ambitie si doresc sa se realizeze in viata
Migrarea intre joburi poate fi semnul ambitiei, scrie Recruiter.com. In trecut si mai ales in companiile mari, promovarile puteau fi realizate dintr-un fotoliu de birou. Evolutia pe scara corporatista presupunea urcarea unui etaj... In prezent, angajatii sunt mai ambitiosi (din cauza conditiilor economice grele) si cand vad ca o companie nu ofera sansa avansarii, o abandoneaza. Astfel, "job hopping-ul" este un semn al dorintei de evolutie.
3. Nu se tem sa-si asume riscuri!
Candidatii care si-au schimbat des locul de munca sunt curajosi si nu se tem sa-si asume riscuri profesionale. Multi angajati care isi pastreaza functia nu sunt fericiti, deoarece nu se opun sistemului si se feresc de riscuri. Cei care isi schimba des angajatorul isi asuma responsabilitati si riscuri. Ei sunt mai flexibili si pregatiti sa accepte functiile esentiale dintr-o companie.
Angajatii "turisti" sunt criticati fara merit; cei mai multi isi cauta vocatia si vor un job care sa ii reprezinte. In calitate de angajator, nu trebuie sa fii foarte dur cu absolventii care isi schimba des jobul, mai ales in contextul actual al pietei muncii... Candidatii care se afla in curs de tranzitie trebuie sustinuti. Asigura-te ca ii intervievezi cum se cuvine, pentru a le gasi un loc potrivit in compania ta.
Nu ignora faptul ca job hopping-ul poate fi o consecinta a economiei subrede - si candidatii nu pot controla piata muncii asa cum si-ar dori; companiile apeleaza des la relocari, disponibilizari, fuziuni, achizitii, reducerea personalului etc. In aceste conditii, faptul ca angajatii isi schimba locul de munca o data la cateva luni nu sugereaza neaparat ca ei ar fi neseriosi, ci dimpotriva, pot reprezenta o resursa umana importanta pentru angajator.
Asadar, nu aruncati CV-urile "job hopperilor" la cosul de gunoi, deoarece tocmai acestia ar putea intelege mai bine ce se petrece in compania ta si cum pot dobandi succesul. Trebuie doar sa le oferi o sansa.