Cinci obiceiuri nocive pentru orice manager
managerobiceiuri nociveeficientangajaticompanie
Imi place sa invat din greselile altora si cred ca e un obicei bun si cat se poate de sanatos. In afara de greselile pe care oricum le vei face de unul singur, inevitabil, e bine sa fii atent si in jur in asa fel incat, privind de pe margine, sa inveti lectiile si din ceea ce au experimentat altii pe pielea lor.
Avem cu totii obiceiuri toxice, iar pe unele dintre acestea se intampla sa nu le mai recunoastem. Convinsi ca au dreptate, unii manageri pot ajunge sa repete unele greseli si sa le aplice cu o rigurozitate nefasta, nicidecum benefica sau macar productiva.
Pentru ca nu e deloc usor sa ai pe mana o echipa de oameni, e cu atat mai important sa iti evaluezi propria activitate in calitate de manager. Uneori ne impiedicam de propriile greseli si nu ne dam seama, iar o astfel de radiografie nu poate decat sa ne ajute sa eliminam acele obstacole pe care ni le punem singuri in drum.
1. Managerul care le stie pe toate.
Acest obicei e lesne de inteles. Vine in urma unei experiente acumulate in timp, in cele mai multe cazuri, insa impiedica progresul atat in cazul managerului, cat si in cazul subordonatilor. O remarca aruncata dintr-o pozitie atotstiutoare va face astfel intotdeauna mult mai mult rau decat bine. La polul opus, managerii buni stiu ca nu trebuie sa concureze cu propriii angajati si ca este eficient sa aiba in echipa unii dintre cei mai talentati oameni.
2. Managerul care lucreaza cu cifre si nu cu oameni
Intr-o analiza pe aceasta tema, Inc.com aminteste ca exista si manageri care uita sa-si mai scoata nasul din hartiile cu cifre, rezultate si statistici. A uita insa de oameni inseamna a uita si de ceea ce simt ei, de faptul ca o astfel de atitudine i-ar putea demotiva in intregime. Managerii eficienti stiu insa ca trebuie sa investeasca in oameni si sa aiba incredere ca astfel de investitii vor face in final ca si cifrele sa creasca.
3. Managerul care isi spioneaza angajatii.
Un manager slab va simti nevoia sa controleze felul in care se comporta angajatii. Monitorizeaza intreaga activitate a acestora in incercarea de a descoperi cea mai mica greseala si dovada de lipsa de loialitate. Managerii puternici stiu insa ca o astfel de abordare nu e doar ineficienta, ci creeaza si o atmosfera de paranoia care nu face decat sa ii indeparteze si mai mult pe angajati de companie.
4. Managerul rezistent la schimbare.
Urmand zicala potrivit careia nu ai de ce sa repari ceva ce nu e stricat, multi manageri se incapataneaza sa urmeze acelasi drum batatorit la nesfarsit. Managerii eficienti stiu sa identifice insa momentele in care schimbarea e necesara atat pentru angajati, cat si pentru companie si reusesc, totodata, sa integreze noile contexte cu succes.
5. Managerul care dezbina si cucereste.
Din nou o abordare care ii situeaza pe angajati de cealalta parte a taberei ii face pe unii manageri sa ii faca pe angajati sa actioneze unul impotriva celuilalt. Aceasta atitudine vine adesea din convingerea ca productivitatea va creste in urma competitiei dintre salariati. Rezultatul e insa o stare conflictuala sau o bomba cu ceas. In schimb, managerii buni descurajeaza competitia in cadrul companiei si arata spre competitorii externi atunci cand spun cuvantul "rival".
Redactor
Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online