De ce nu e frumos sa injuri la locul de munca
injuraturilocuri de muncacarierapromovaremuncacolegi
Daca vrei sa fii avansat in cariera, ai face bine sa renunti la injuraturi. Acesta este mesajul transmis de un nou sondaj CareerBuilder, realizat in randul angajatilor si angajatorilor, care arata ca peste jumatate dintre manageri sunt mai putin dispusi sa promoveze un salariat care injura din cinci in cinci minute sau mai des. Aproape doua treimi dintre angajatori au declarat ca nu accepta asemenea vulgaritati in preajma lor.
Unele domenii sunt mai sensibile decat altele, cand vine vorba de utilizarea unor cuvinte "colorate". Aici includem sanatatea, guvernul, retailul si serviciile financiare, potrivit CareerBuilder.
Injuraturile pot ridica semne de intrebare asupra profesionalismului persoanei in cauza si indica o lipsa de control sau maturitate, spun angajatorii. Angajatii tineri - cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani - sunt mai putini dispusi sa recunoasca deschis ca injura la locul de munca, in timp ce adultii cu varste cuprinse intre 35 si 44 de ani injura cel mai mult.
Injuraturile si cuvintele vulgare sunt de neiertat in timpul interviurilor de angajare, cand doresti sa ii arati managerului HR ca esti un profesionist, dornic sa colaboreze cu ceilalti. Nu poti sti niciodata daca angajatorul este alergic la asemenea deviatii sau vrea un mediu de lucru curat si educat.
Daca limbajul tau este presarat cu multe cuvinte obscene, foloseste urmatoarele cinci sfaturi, furnizate de CareerBuilder:
1. Transforma cuvintele. Foloseste cuvinte mai decente in locul celor vulgare. Recompenseaza-te cu o tigara, dupa trei zile in care ai rezistat fara sa injuri deloc.
2. Pastreaza injuraturile pentru situatiile cu adevarat "dureroase". Chiar si asemenea vorbe pot fi utilizate "cum se cuvine". Daca injuri in momentul in care iti prinzi degetul in usa, colegii te vor intelege. Pe de alta parte, daca folosesti cuvinte vulgare dupa ce ai scapat un top de hartie pe podea, te vor privi straniu.
3. Fii profesionist. Daca nu poti renunta la cuvintele vulgare din limbajul tau, compenseaza-le cu o doza maxima de politete si profesionalism. Asigura-te ca esti imbracat cum se cuvine; ofera-ti ajutorul celorlalti, sustine-ti colegii si sefii si ei vor trece cu vederea felul tau de a fi.
4. Gaseste un coleg care sa te tempereze. Apeleaza la un coleg, care sa iti "cenzureze" conversatiile, atunci cand o iei razna. Mentorul sau colegul tau te poate atentiona prin SMS, in momentul in care deviezi in discutii "aprinse".
5. Cere-ti scuze. Cel mai important, cere-ti scuze! Oamenii care spun cuvinte urate - fie ca injura sau jignesc - trebuie sa isi exprime regretul pentru cele intamplate. Cere-ti scuze printr-un email sau direct, printr-o conversatie si promite-i sefului sau colegului tau ca situatia nu se va mai repeta (nu abuza insa de aceste promisiuni neindeplinite).
In cele din urma, tine minte ca presararea discursului tau cu vorbe vulgare denota anumite deficiente de vocabular sau o dificultate majora in exprimare. Esti gata sa devii un paria al colectivului de munca?