Intelepciunea omului organizat. Un manager si 5 secrete
organizatmanagerproductivitateasuccesulperfectiuneaorganizarea
Nu exista nicio indoiala: oamenii cei mai organizati duc la bun sfarsit cele mai mult lucruri. Nu o sa vedeti niciodata creativitatea si productivitatea tasnind mana in mana din biroului unui om dezorganizat care se ascunde in spatele unui program haotic invocand astfel muzele si... scuzele.
1. Incepem fiecare zi cu cel mai greu lucru de pe lista. Ceasul e un obiect sfant, iar alarma e importanta. Cand ne fixam o ora pana la care sa terminam un lucru, scapam de orice altceva ne-ar putea distrage atentia. Vom avea, totodata, si un instrument care ne va ajuta sa ne masuram progresul.
2. Atitudinea e orientata spre munca, nu doar organiza. Lucrurile inutile sunt eliminate, iar organizarea tine de eficienta, nu de perfectiune. Suntem mai putin stresati si mai putin coplesiti de lista lunga a lucrurilor pe care le avem de facut. Nu e un mit: organizarea ne ajuta sa ducem o viata mai buna.
3. Ne pastram energia. Ca sa atragem lucruri pozitive, trebuie ca energie emanata si oferita sa fie, la randul sau, pozitiva. Atunci cand ceea ce gandim si ceea ce facem sunt in aceasta arie, ne concentram pe lucruri noi si pe gasirea solutiilot, nicidecum pe repararea cu indarjire a unor lucruri vechi care nu mai functioneaza in prezent.
4. Luam fiecare zi pe rand. Niciun om nu poate rezolva toate lucrurile deoadata. Daca ne gandim in ansamblu la tot ceea ce avem de facut, e foarte posibil sa ni se para ca e peste puterile noastre si sa vrem astfel sa abandonam "lupta", simtindu-ne neputinciosi. Roma nu a fost construita intr-o zi, ci caramida cu caramida.
5. Tinem perfectionismul in frau. Nu e prima oara cand spunem ca nu perfectionistii sunt rasplatiti in aceasta lume, ci cei care fac lucruri. Multe inventii nu mai vad lumina zilei fiindca cei care se ocupa de ele continua sa le perfectioneze. In loc sa ne surmenam incercand sa producem un lucru perfect, e bine sa ne antrenam pentru a oferi ce e mai bun, reusind totodata sa trecem la urmatorul lucru de pe lista.
La final de zi, taiem din agenda ceea ce am reusit sa indeplinim si adoptam gandirea care ne sfatuieste sa trecem mai departe. Nu ne consumam inutil energia incercand sa reparam doar fictiv sau sa imbunatatim ceea ce nu mai poate fi modificat. A doua zi o luam de la capat cu constiinta unui om care stie foarte bine ce are de facut si care are incredere in obiceiurile care s-au dovedit, de fiecare data, eficiente si productive!