Interviu pentru un job: Spune-mi cate ceva despre tine
interviujobinformatiiresurse umanefapteraspunsuri
"Spune-mi cate ceva despre tine". Una din cele mai populare solicitari ale unui angajator, care necesita un raspuns bine dozat. Ar trebui sa ii comunici recrutorului informatii personale? Ar trebui sa te "vinzi"? Sau sa prezinti fapte? Ce te intreaba, de fapt, angajatorul?
"Spune-mi cate ceva despre tine" inseamna, intr-o traducere HR, "vreau o descriere succinta a ceea ce reprezinti, din punct de vedere profesional". Angajatorii prefera sa adreseze aceasta asa-zisa intrebare la inceputul interviului de angajare, spunandu-ti, in genere: "Ofera-mi informatii despre tine, despre ceea ce faci, inainte de a trece mai departe".
Ai nevoie de un raspuns de maxim un minut, amintind de cariera, cel mai recent job al tau si aptitudinile tale.
Doua posibile raspunsuri (ex: Job in presa tehnica/mass-media)
1. "Am abordat domeniul presei tehnice deoarece am foarte multe aptitudini in acest sens. Am lucrat ca programator in primii ani ai carierei mele, dar cand am vazut cat de rare sunt situatiile in care poti gasi un asemenea angajat, care sa stie si sa scrie, m-am reorientat spre presa tehnica. Am descoperit ca imi place sa traduc informatiile tehnice complicate, care sa poata fi percepute atat de cei instruiti, cat si de publicul larg. Ultimul meu sef mi-a spus ca am fost ultimul angajat care a reusit sa multumeasca ambele audiente. Pot face o legatura intre cele doua lumi si acesta este principalul motiv pentru care sunt interesat de aceasta functie" - Pentru cei mai experimentati;
2. "Am fost mereu in contact cu realitatea si mi-am petrecut ultimii doi ani de scoala pregatindu-ma pentru o cariera in comunicatii. Am cautat internship-uri si activitati extrascolare, prin care sa obtin relatii in mass-media si sunt incantat sa urmez aceeasi cale. Mi s-a spus ca sunt foarte bun in ceea ce fac si reusesc sa abordez povestile de viata din unghiuri diferite si am vrut sa invat toate tainele meseriei de jurnalist. Imi place sa lucrez mai degraba la o publicatie, decat la o agentie de presa si sunt interesat cu precadere de domeniul politic, astfel incat abordez cu toata seriozitatea sansa acordata de d-vs" - Pentru cei mai putin experimentati
Dupa cum vedem, trebuie sa mentinem atentia angajatorului asupra personalitatii noastre profesionale. Nu vorbim despre copii, sotie si locul in care am crescut. Fiti relevanti. Oricare ar fi raspunsul, repetati-l "in oglinda". Nu incercati sa "infloriti" informatiile, minciuna are picioare scurte si deseori oamenii gresesc, nu este o rusine. Gasiti un raspuns SINCER, pe care sa il aveti PREGATIT, ne sfatuieste Alison Green, redactorul blogului
Ask a Manager.