Izolat la serviciu? Vezi de ce nu te plac colegii de la munca
colegimuncamonster.combarfavestimentatie
Colegii de la serviciu te judeca. Observa mizeria de pe biroul tau, cat de zgomotos mesteci si aud ce spui. Daca nu ai grija de modul in care te comporti la birou poti fi izolat de catre colectiv si uneori, mai grav, poti sa-ti pierzi locul de munca.
"Toate acele mici neplaceri pe care le provoci, atunci cand ai un birou dezordonat sau cand mananci pe birou, pot avea ecouri mari", spune Charles Purdy, senior editor la site-ul de joburi Monster.com.
Expertii recomanda evitarea urmatoarelor situatii pentru a nu ne face neplacuti la serviciu:
Iti pupi in fund sefii
Cei care sunt animalutele de companie ale sefilor sunt "persona non grata" pentru ceilalti angajati, spune Meredith Haberfeld, trainer specializat in cariera din New York. Ea da exemplul unui angajat tanar care le-a spus sefilor unde gresesc colegii sai, fara sa le atraga mai intai atentia acestora astfel incat sa aiba sansa sa remedieze problemele. "Nimeni nu mai dorea sa lucreze cu el."
Incerci sa preiei din atributiile colegilor sau sa-ti asumi meritele pentru munca altora
Acesti oameni sunt considerati de neincredere si dificil de lucrat cu ei, spune Charles Purdy. Pentru a avansa in cariera nu trebuie neaparat sa muncesti mai mult decat trebuie, ci sa te bucuri de suportul colegilor.
Barfesti... prea mult
O mica barfa nu strica. Cineva spunea ca barfa la oameni este ca despaducheatul mutual la maimute - intareste relatiile sociale. Nu barfi insa mai mult decat o fac colegii tai. Intr-un sondaj realizat in 2011 de catre Monster.com, respondentii au indicat barfa ca fiind cel mai enervant lucru la colegii lor.
Te plangi tot timpul
"Nu imi ajung banii, iar ma doare capul..." Oamenii care se plang des nu le plac colegilor, spune Purdy.
Esti dezordonat
Nu lasa pe birou un mar sau o banana pana cand se descompun. Dezordinea pe birou te face, de cele mai multe ori, o persoana dezagreabila in ochii colegilor de munca. Potrivit unui sondaj realizat de Adecco, cei mai productivi angajati sunt cei ordonati.
Pastrezi "volumul" ridicat
In spatiile de birouri deschise zgomotul poate fi o problema. Ai grija sa nu vorbesti sau razi prea tare si nici sa-ti aduci odorizantul tau preferat de acasa. Daca iti place mult mirosul de levantica, bucura-te de el acasa. Nu toata lumea se simte bine mirosind aceasta planta.
Nu te aliniezi culturii companiei
Este important sa te integrezi intr-un colectiv. Asta tine si de vestimentatie, dar si de ce spui. Nu vorbi ca "pe vapor" (injuraturi, cuvinte cu tenta sexuala s.a.) decat cu apropiatii de la birou si astfel incat sa nu auda mai multa lume. De asemenea, nu te imbraca in stilul hippie pe care il adori la birou, daca toata lumea merge acolo in jeansi/pantaloni si camasa.