Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Metode si etape pentru recrutarea si selectia corecta de personal


Metode si etape pentru recrutarea si selectia corecta de personal
de la 24 Nov. 2017
Tags: personalresurse umanefirme

Recrutarea si selectia de personal reprezinta o etapa importanta pentru a gasi omul potrivit la locul potrivit, intrucat exercita o influenta deosebita asupra intregii activitati a firmei.


Surse si metode de recrutare de personal

a) Recrutarea interna de personal, prin:

- promovare;
- transfer pe alt post, in cadrul firmei.

b) Recrutarea externa de personal, prin:

- anunturi publicitare;
- absolventi de invatamant;
- persoane care vin in contact cu firma;
- referinte oferite de angajatii firmei privind persoanele care se pot recruta;
- agentiile de forta de munca.

De regula, recrutarea de personal se face de catre conducatorul unitatii, daca nu exista un departament de resurse umane, si are ca scop identificarea, dintr-o multime de candidati, a persoanei potrivite pentru postul liber si eficienta acesteia in noua activitate.

Etapele recrutarii de personal

Recrutarea de personal trebuie sa parcurga urmatoarele etape (care nu sunt limitative):

1. Scrisoare de intentie si CV
2. Completarea fiselor de candidatura
3. Trierea
4. Interviul preliminar
5. Teste si probe de lucru
6. Examinari fizice, medicale. Referinte, interviuri finale
7. Decizia finala.
De regula, decizia finala este luata de seful ierarhic al postului vacant, pentru functii de executie, si de patron, pentru functii de conducere.

Integrarea personalului

Integrarea reprezinta procesul de acomodare a noilor angajati cu conditiile specifice ale activitatii firmei, ale compartimentului si locului de munca. Responsabilitatea integrarii revine sefului ierarhic si departamentului de resurse umane (unde exista).

Metode de integrare:

- vizita in firma;
- oferirea de informatii necesare indeplinirii sarcinilor de serviciu;
- mentinerea dialogului intre noii angajati si seful ierarhic.

Integrarea poate fi considerata incheiata in momentul in care noul angajat a ajuns la capacitatea sa maxima de indeplinire a sarcinilor postului (de la cateva luni pana la un an). Lucrul acesta poate fi evaluat prin chestionare, interviuri periodice sau discutii in grup cu noii angajati.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.93 din 5 - 15 voturi.
Manager

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor



Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.