Scrisorile de adio ale angajatilor concediati reprezinta o pierdere de timp

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Scrisorile de adio ale angajatilor concediati reprezinta o pierdere de timp Scrisorile de adio ale angajatilor concediati reprezinta o pierdere de timp
de Manager.ro la 10 Oct. 2012
Urmareste-ne pe Google News
scrisoriadioangajatiinterviuangajarefeedback

Dan Waldschmidt (Edgy Conversations) spune ca un interviu "de adio" nu foloseste nimanui la nimic. Practic, un exit interview reprezinta un studiu la care participa angajatii "separati" de companie. De cele mai multe ori, interviul de acest gen urmareste un feedback si un raspuns la intrebarea: "De ce a plecat angajatul X din companie?" sau "Care sunt motivele care au dus la concedierea sa?".

Daca esti sef, nu-ti pierde vremea pentru a citi "scrisorile de adio" (alias feedback-urile) angajatilor nemultimiti pe care i-ai concediat (sau pe care i-ai lasat sa isi dea seama singuri de inutilitatea lor si sa plece, la un moment dat). Activitatea este contraproductiva, spune Waldschmidt.

Pe o piata marcata de turbulente, cea mai proasta sursa pentru strategiile tale este grupul de "plangaciosi" mediocri, care se intreaba de ce au fost pusi pe liber.

In situatia in care schimbarile erau inevitabile, le-ai facut deja. Managerul HR te invita sa asisti la un asemenea sondaj? Renunta definitiv la interviul "de concediere". Este o capcana psihica.


Angajatii concediati sunt prea frustrati sa ofere un feedback coerent despre compania ta. Nu iti face iluzii. Vor fi vanitosi. Acizi. Rai. N-o sa se schimbe nimic.

Daca esti un lider arogant, care nu asculta pasurile celorlalti, o sa ai o experienta "religioasa" dupa citirea feedbackului rezultat in urma exit interview-ului, o satira neagra a unui angajat care nu mai apartine companiei tale, ci a ingrosat randurile somerilor. Nu te gandi la asemenea "lecturi".

Mai mult, daca tu, ca sef, intampini probleme in managementul unor chestiuni legate de resursele umane, vei fi si mai frustrat, respectiv descurajat, dupa citirea criticilor fostilor angajati. Nimeni nu castiga nimic din procesul constiintei.

Timpul pentru invatare este trecutul. Timpul pentru o conversatie mai buna este trecutul. Ceea ce nu a functionat... pur si simplu nu a functionat. Invata din greseli, dar nu iti turna sare pe rana. O sa te descurci mai bine data viitoare.

Angajeaza oameni pe care ii respecti indeajuns de mult incat sa asculti sfaturile lor - acum si pe viitor. Impartaseste scopurile si viziunea companiei tale cu fiecare membru al echipei. Intreaba-i pe angajati ce poti face, ce ar trebui sa faci. Ofera-le responsabilitatea de a rezolva probleme, de a fi responsabili pentru rezultatele lor. Incurajeaza esecul. Descurajeaza scuzele. Vorbeste-le angajatilor despre fiecare in parte. Concediaza-i pe angajatii care sunt agresivi sau pasiv-agresivi. Nu sta la discutii cu ei.

In acest fel, toata lumea va avea de castigat. Tu, in calitate de sef, reusesti sa rezolvi problemele inainte de a degenera. Dupa cum stim, cel mai prost moment in care putem discuta cu cineva este imediat dupa un soc. Nu te inspira din ideile si principiile fostilor angajati nefericiti, care nu au reusit sa fie performanti, ramanand mediocri. Vorbeste-le angajatilor despre provocari si inspira-i. Castigurile vor fi pe masura asteptarii.

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x