Solutiile adoptate de o companie pentru cresterea productivitatii sunt...
pitchdayproiecteloc de muncaschimbari in programweekend prelungit
...un weekend de trei zile si "vacanta la locul de munca". Acestea sunt masurile adoptate de compania americana de software 37signals cu scopul de a creste productivitatea.
Cofondatorul si directorul-general al companiei, Jason Fried, scrie intr-un articol numit "Be More Productive. Take Time Off" depsre importanta pe care schimbarea o are in procesul de productie.
"Schimbarea este importanta. Atunci cand eram mici, aveam vacanta de vara, care ne tinea departe de scoala. Vacanta de vara era o schimbare. Abia asteptam sa vina. Cateva luni in care faci lucriri diferite de cele pe care le faci in mod obisnuit inseamna foarte mult", spune Fried.
"Munca din luna februarie este aceeasi cu munca depusa in mai. Iunie este la fel ca octombrie, este greu sa spui care-i diferenta dintre august si aprilie. Cu toate ca anumite afaceri au un caracter sezonier mai pronuntat in comparatie cu altele, in cele din urma lucrurile pe care oamenii le fac la locul de munca nu difera chiar atat de mult pe parcursul anului - unele luni sunt doar mai aglomerate decat altele. Acest lucru nu inseamna schimbare, ci doar un volum mai mare", continua autorul.
Fried conduce compania de 13 ani, dar abia acum a introdus cateva schimbari in program. Astfel ca din mai si pana in octombrie, saptamana de lucru are patru zile, iar angajatii lucreaza doar 32 de ore saptamanal.
Beneficiul? Fiecare angajat isi ia o
zi libera cand considera ca este necesar, iar angajatorul a observat ca se munceste mai bine in cele patru zile lucratoare.
Acest program, desi constrange, stimuleaza calitatea, angajatii concentrandu-se asupra lucrurilor importante.
Pe de alta parte, in lunile de vara, angajatii lucreaza la orice proiect doresc. Astfel foloseau intervalul pentru a-si explora si testa propriile idei, lucrand individual sau in echipe.
In luna iulie, fiecare angajat a fost rugat sa impartaseasca cu restul colegilor ideile pe care le-a avut si sa isi prezinte proiectul intr-o zi numita "Pitchday".
Asadar, experimentul "June-on-your-own" a condus la cea mai mare explozie de creativitate din istoria firmei care are doar 34 de angajati.