1. Alege un titlu relevant pentru jobul oferit si cuvintele-cheie adecvate. Un anunt de angajare pentru un “Sales Rock Star” sau un “Software Ninja” poate fi interesant, dar aceste titluri vor fi “ingropate” de paginile Google, la cautarea organica. Optimizeaza titlul anuntului pentru cautarea online si pastreaza elementele originale pentru continutul anuntului de angajare. Cuvintele-cheie potrivite vor folosi la optimizarea postarilor tale pe motoare de cautare precum Google.
2. Reclama pentru un anunt de angajare trebuie sa arate bine. Include logo-uri, un material video sau orice alt element media. Candidatul va fi mai atent la un asemenea anunt (un minut) si va zabovi circa doua minute asupra unui anunt care include si un material video. De asemenea, trebuie sa mizati pe liste, atunci cand anuntul implica o insiruire de factori, cerinte, aptitudini etc.
3. Stabiliti un set clar de cerinte. Mentionati asteptarile pe care le aveti de la posibilii candidati – ore suplimentare de lucru, deplasari, evaluari etc. Daca doriti sa angajati oameni de succes, incepeti prin a defini Succesul si cum arata acesta. Stabiliti un set clar de cerinte pentru candidati, inca de la inceput.
4. Nu publicati un anunt foarte lung. Un candidat “investeste” 30 de secunde din timpul sau pentru a citi un anunt de angajare. Este crucial pentru candidati sa inteleaga rolul si asteptarile din partea lor, iar un mesaj concis le va capta atentia. Evidentiaza cele mai importante aspecte ale jobului respectiv.
5. Pozitionarea textului. Informatia cea mai importanta trebuie situata in partea superioara a anuntului de angajare, fiind urmata de alte detalii pertinente despre functia respectiva. Continutul cel mai interesant va fi situat la mijloc, determinandu-i pe candidati sa citeasca integral anuntul.
6. Nu ignora aspectul banilor. Salariul joaca un rol esential in decizia unui candidat de a accepta sau nu un job. Daca nu doresti sa vorbesti despre remuneratie, adu in discutie aspecte precum beneficiile suplimentare sau cultura corporatista. Compania ta ofera sansa avansarii ierarhice, sansa de a invata ceva nou, de a lucra la proiecte interesante, de a calatori sau de a avea un program flexibil? Chiar daca salariul este important, candidatii vor accepta un venit mai mic, daca le oferi si altceva, pe langa bani.
7. Esti un vanzator; vinzi joburi. Dupa ce un candidat intelege natura acelui anunt de angajare, a venit momentul sa ii vinzi oportunitatea oferita de companie. Vorbiti despre doua aspecte: elementele care ii vor atrage pe candidati spre acest job si acele lucruri pe care actualii angajati le apreciaza, in legatura cu compania respectiva.
8. Nu incerca sa fii altcineva. Un angajat perfect pentru Dell sau IBM nu se va incadra, neaparat, in compania ta. Fii sincer in legatura cu oferta ta de angajator, furnizeaza informatii despre cultura de la birou. Astfel, candidatii nepotriviti se vor exclude singuri si cei ideali vor fi mai usor de identificat.
9. Asigura-te ca ai transmis toate detaliile importante. Daca jobul respectiv necesita deplasarea peste hotare, asigura-te ca ai mentionat acest aspect in anuntul de angajare. Exista unele conditii vitale, pentru care un candidat accepta sau nu un loc de munca.
10. Solicita ajutorul celorlalti. Crearea unui anunt de angajare nu reprezinta o misiune simpla. Spatiul pe care il ai la dispozitie este limitat, informatiile sunt multe si trebuie sa livrezi un mesaj concis, care sa atraga candidatii doriti.