14 calitati care te vor ajuta sa te angajezi mai usor
resurse umanecalitatiangajatiangajatoricandidatijoburi
Aspectul fizic? Inteligenta? Poate. Esti un candidat potrivit pentru jobul mult visat? Cand recruteaza, angajatorii cauta anumite calitati la candidatii respectivi. Chiar daca nu poti "sa le ai pe toate", este imperios necesar sa acumulezi caracteristicile unui invingator, astfel incat cariera ta profesionala sa prinda radacini.
Potrivit Glassdoor.com, trebuie sa tii cont de faptul ca "nimeni nu este perfect" si mai avem multe de invatat, fiecare dintre noi! Directorii de resurse umane, angajatorii si alti experti in HR cauta urmatoarele 14 "indicii", in timpul interviului de angajare.
1. Trebuie sa fii orientat spre leadership. Companiile cauta oameni care pot avea un viitor in cadrul lor. Cele mai multe trasaturi ale unui lider sunt deprinse odata cu trecerea timpului si organizatiile competitive mizeaza pe angajatii care evolueaza, nu pe cei care stau pe loc si prefera sa indeplineasca ordinele, fara sa comenteze nimic. Vor ca indivizii sa aiba loc in vederea dezvoltarii profesionale, sa isi construiasca propriile victorii si sa isi asume esecurile.
2. Trebuie sa fii ambitios. Candidatii ambitiosi se afla printre preferatii angajatorilor. Acestia abordeaza problemele intr-o maniera optimista si nu le considera neaparat niste obstacole. Stiu sa-si asume esecurile si, dupa o foarte scurta perioada de meditatie, revin pe picioarele lor, mai insistenti ca niciodata!
3. Trebuie sa fii amabil. Persoanele care stiu sa se faca placute detin si arta conversatiei. Ele vorbesc direct, clar si fara ocolisuri, reusind insa sa-si pastreze tonul cald. Acesti oameni stiu sa elimine birocratia si barierele dintre colegi. O asemenea metoda de exprimare incurajeaza dezvoltarea ideilor, actiunile imediate si "ii invita" pe ceilalti sa comunice.
4. Trebuie sa fii competitiv. Companiile de succes cauta oameni de succes, ii angajeaza pe cei care stiu "sa nu lase de la ei". Cei care se vor descurca excelent la birou sunt cei care vor sa invinga, sa aiba succes, sa fie bogati, atat material, cat si profesional, respectiv spiritual.
5. Trebuie sa detii controlul. Angajatorii cauta candidati care sa-si poata controla singuri carierele profesionala, fara sa fie "telecomandati". Fortele din exterior nu trebuie sa-ti influenteze potentialul; angajatorii recruteaza "soldati", oameni care nu se tem de riscuri. Printre altele, a-ti mentine controlul inseamna si a-ti mentine calmul, in perioadele de stres maxim.
6. Trebuie sa fii prietenos. Sefii cauta oameni prietenosi, deschisi, nu izolati de restul lumii. Cei care se incadreaza in cultura companiei vor fi acceptati imediat. La polul opus, persoanele prea inchise in ele nu vor fi acceptate, indiferent de aptitudinile lor, spun specialistii de la Glassdoor.com.
7. Trebuie sa stii sa te adaptezi. Angajatorii cauta candidati care sa se adapteze rapid la schimbarile din compania lor. In timp ce multi sunt adeptii familiaritatii si actiunilor de rutina, trebuie sa intelegem ca schimbarea face parte din evolutia unei companii.
8. Trebuie sa fii original. Cele mai de succes companii au reusit sa ajunga acolo unde sunt datorita inovatiei si a imbunatatirii constante. Sefii acestora cauta oameni care sa lucreze pe cont propriu, nu impinsi de la spate, dar si care sa reinventeze modalitatile de a face anumite lucruri.
9. Trebuie sa fii competent. Directorii de astazi muncesc pe branci si au putin timp liber. Au nevoie de oameni care sa duca treaba la bun sfarsit fara sa le sufle cineva in ceafa, fara sa mearga "cu roti ajutatoare". Angajatii de top genereaza profit pentru compania lor prin simplul fapt ca nu necesita un om din umbra si stiu sa se descurce pe cont propriu.
10. Trebuie sa demonstrezi pasiune pentru ceea ce faci. Chiar daca ne plac banii, trebuie sa recunoastem ca nu muncim doar pentru castigul material. Fara pasiune, angajatii vor folosi doar o parte din inteligenta si daruirea lor si ca urmare, vor efectua munca "pe jumatate". Mai mult, vor esua in incercarea lor de a-si imbunatati vietile dincolo de bani.
11. Trebuie sa fii un om de incredere. Fara integritate, toate calitatile se duc pe apa sambetei. Pentru a avea succes, companiile au nevoie de o cultura a increderii, cea mai buna pentru sefi, angajati, clienti si actionari. Cand increderea se clatina intr-o corporatie, aspectele pozitive incep "sa rugineasca".
12. Trebuie sa iei decizii. Companiile ii pretuiesc pe angajatii care sunt capabili sa ia decizii grele. Ei stiu sa analizeze o situatie, consecintele acesteia si nu se feresc de ceea ce va urma. Ei nu se ascund dupa degete. Angajatorii stiu ca incapacitatea de a lua decizii duce o organizatie "la sapa de lemn".
13. Trebuie sa tii cont de munca in echipa. Angajatii trebuie sa fie parte a unei echipe. Ei lucreaza eficient si singuri, dar cooperarea nu trebuie ignorata. Companiile de succes incurajeaza discutiile, sedintele, "negocierile" intre angajati, astfel incat sa scoata la iveala cele mai bune solutii pentru cele mai grele probleme.
14. Trebuie sa fii orientat spre obtinerea unor rezultate. Angajatorii au nevoie de oameni care isi cunosc obiectivele si au resurse pentru a le indeplini. Asemenea lideri inteleg ca banii, puterea, statutul si averea nu inseamna mare lucru fara pasiunea pentru munca respectiva si cauta candidati cu inclinatii in acest sens.
Concluzia? Inteligenta, viziunea, increderea, cunoasterea si ambitia ne vor ajuta sa obtinem jobul mult dorit. Chiar daca sefii nu au nevoie de candidati care sa detina 100% din calitatile de mai sus, trebuie sa intelegem un singur lucru: cu cat suntem mai aproape de 99% din aceste calitati, cu atat vom avea sanse mai mari sa avem o cariera profesionala de succes. (via | glassdoor.com, Personal Branding Blog by Ken Sundheim)