Candidatii care au calitati incadrate in zona leadership-ului sunt proactivi si se pot integra mai usor intr-o companie. Ei inoveaza, in loc sa administreze si furnizeaza idei noi, care ii vor determina si pe ceilalti angajati sa evolueze, in interiorul companiei respective. Aceasta persoana va fi mereu cu ochii pe orizontul profesional si va dezvolta noi strategii si tactici de atingere a obiectivelor. Acestia vor fi intotdeauna in ton cu cele mai noi trenduri, studii si provocari profesionale.
Sa spunem ca esti ANGAJATOR. Cum sesizezi calitatile de lider ale unui candidat? Poti sa extragi aceste detalii din modul in care acesta isi cauta un loc de munca. Potrivit unui sondaj realizat de JOBVITE, 61% dintre candidati spun ca le va fi dificil sa isi gaseasca un job in 2013. Asta inseamna ca oamenii care isi cauta un loc de munca au inteles ca trebuie sa fie PROACTIVI si COMPETITIVI, pentru a obtine ceea ce isi doresc.
MELISSA LLARENA, expert HR, ne explica in ce masura putem identifica un potential lider in randul candidatilor care vin la interviul de angajare. Iata patru aspecte pe care trebuie sa le urmarim indeaproape:
1. Candidatii care apartin unor grupuri si poarta discutii pe LinkedIn. LinkedIn este o oportunitate uriasa pentru profesionistii din toate domeniile si liderii inteleg ca trebuie sa aiba o contributie la discutiile desfasurate in reteaua destinata angajatorilor si angajatilor. Cauta-i pe cei care se angajeaza in conversatii inteligente, in arii diverse de expertiza.
2. Candidatii care vaneaza oportunitatile legate de compania ta. Candidatii pentru un job, care au potential sa ajunga lideri, inteleg ca trebuie sa incorporeze CUNOSTINTELE PROPRII si OPINIILE celor care "au un cuvant de spus in industria respectiva", spune Llarena.
S-ar putea sa intampini dificultati, in procesul de identificare a acelor oameni care se intereseaza in legatura cu oportunitatile furnizate de compania ta, dar poti face acest pas, printr-o comunicare eficienta.
3. Candidatii care ii urmaresc pe retelele sociale pe liderii din compania ta. Cei mai multi candidati pentru un job vor analiza site-ul companiei angajatoare, dar nu toata lumea va fi cu ochii pe conturile social media, inclusiv pe cele ale directorilor executivi. Cand descoperi un candidat care nu se multumeste doar cu o vizita pe site-ul companiei, ci a devenit "un fan" al paginilor liderilor din industrie, cheama-l la un interviu.
4. Candidatii care iau legatura cu actualii si fostii tai angajati. Pentru a intelege mai bine rostul companiei tale, candidatii seriosi vor discuta cu oamenii din interior - angajatii. Totusi, potentialii lideri inteleg ca actualii angajati le pot oferi informatii excelente din cadrul companiei, dar sa nu uitam de fostii salariati, care au posibilitatea de a expune si partile ascunse ale acesteia.