4 motive pentru care angajatii renunta la joburile lor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
4 motive pentru care angajatii renunta la joburile lor 4 motive pentru care angajatii renunta la joburile lor
de Manager.ro la 21 Feb. 2013
Urmareste-ne pe Google News
motiveangajatidemisiicarierepiata munciirespect

Costul pierderii unui angajat este mai mare decat cel al recrutarii unui nou "cal de bataie"; cu toate acestea, angajatorii nu se sinchisesc sa isi pastreze angajatii valorosi, ci ii lasa sa plece. Motivele pentru care angajatii parasesc o companie sunt diverse si un lucru este sigur: angajatorii nu detin toate cartile de joc, in ciuda unei piete a muncii foarte dificile.

"Companiile nu trebuie sa considere ca angajatii sunt niste marfuri dispensabile", spune Pat Sweeney, manager de resurse umane la Old Colony Hospice si Palliative Care. "Ne confruntam cu o rata mare a somajului si nu toti somerii sunt priceputi la o anumita meserie. In consecinta, companiile trebuie sa se asigure ca angajatii buni sunt respectati".

Demisiile pot fi foarte costisitoare pentru buzunarele angajatorilor, dar cui ii pasa? Vorba romaneasca spune ca "si-au facut-o cu mana lor". Potrivit Salary.com, o companie suporta costuri de 120%-150% din salariul anual al unei persoane, daca aceasta demisioneaza in primele trei luni de activitate. Angajatorul va investi mai multi bani in pregatirea noului candidat. Pentru a-si mentine costurile la un nivel eficient, companiile trebuie sa creeze un mediu propice pentru angajati.

De la un management defectuos la lipsa oportunitatilor de dezvoltare profesionala, iata patru motive esentiale pentru care angajatii renunta la joburile lor, in cautarea unui viitor mai bun.

01. Managementul prost

I-am spune "ineficient", "deficitar", pe alocuri "alienat". Un management prost duce firma spre faliment. Multe companii se lauda cu "promovarile din interior", dar uneori aceasta strategie poate provoca un recul, daca persoana aleasa nu are competentele necesare. Potrivit expertilor in resurse umane, unul din marile motive pentru care angajatii isi iau talpasita din companie este managementul prost, orchestrat de un sef incapabil.

"Angajatii cu adevarat talentati si instruiti nu vor inghiti "galustele" aruncate de sefii impertinenti si nici nu ar trebui. Exista un deficit de oameni talentati", spune psihologul Carl Robinson. Din pacate, Robinson adauga ca foarte putine companii furnizeaza un training eficient echipei de management, astfel incat managerii sa stie cum sa se comporte cu un angajat. Sa nu uitam ca lipsa de comunicare si de respect intre sefi si angajati reprezinta o grava problema si in cadrul companiilor din Romania.

02. Lipsa oportunitatilor de avansare in cariera

Nimeni nu accepta o functie, cu intentia de a face toata viata acelasi lucru, spune Donna Fuscante, de la Bankrate.com. O afirmatie hazardata? Intr-adevar, angajatii vor sa avanseze in cariera profesionala (asta nu inseamna neaparat ca vor face cu totul altceva); cand nu beneficiaza de o asemenea trambulina, iau decizia de a pleca. O companie care doreste sa atraga oameni talentati trebuie sa le ofere sansa de a promova.

"Companiile le datoreaza angajatilor acest lucru", spune Susan Heathfield de la About.com. "Nu e nevoie de un seminar plictisitor sau cursuri in strainatate. Companiile isi pot promova oamenii in interior".

03. Angajatii nu se pot promova singuri

In fiecare companie, exista angajati mai curajosi, care se impun si urca in ierarhie, desi uneori nu merita, din punct de vedere profesional si angajati introvertiti, timizi, care evita o asemenea "lupta", chiar daca detin toate "armele" necesare. Uneori, cei care ezita sunt lasati deoparte, cand vine vorba de promovari si asistam la o alimentare nedorita a resentimentelor si frustrarilor.

"Deseori, sefii spun: "Cariera ta este doar A TA, du-te sa-ti cladesti succesul", dar oamenii care nu sunt motivati nu inteleg conceptul gasirii unui mentor profesional si a oportunitatilor de evolutie in cariera", spune Abby Euler, director general al Salary.com. Companiile trebuie sa inteleaga diferitele tipuri de personalitate si sa se asigure ca exista comunicare intre manageri si angajati.

04. Lipsa de respect fata de angajati

Banii si beneficiile acordate de angajatori conteaza in mare masura, dar sa nu uitam ca acestia isi doresc sa fie apreciati, respectati si recompensati pentru munca lor. Lucrul acesta se intampla extrem de rar, dupa cum stim. Daca o companie nu poate intruni aceste nevoi, oamenii vor demisiona in masa. Respectul nu inseamna doar recunoasterea acordata pentru un serviciu bine facut, ci si o mai mare transparenta. Daca toate deciziile sunt luate in spatele usilor inchise, angajatii respectivi vor lucra intr-o incertitudine prelungita si vor prefera sa isi caute norocul in alta parte.

Angajatii vor sa lucreze pentru companii care sunt interesate de echilibrul dintre viata profesionala si cea personala. "Companiile trebuie sa fie intelegatoare si cu viata personala a angajatului, la care are tot dreptul", spune Sweeney. Sefii trebuie sa ii asculte pe angajati, nu doar sa se prefaca interesati; comunicarea si flexibilitatea reprezinta doua elemente de baza pe piata muncii anului 2013.

Ultimele NOUTATI

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?
Life Style

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?

today24 Apr. 2024
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret

today24 Apr. 2024
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x