7 reguli pentru cei care incep o noua viata

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
7 reguli pentru cei care incep o noua viata 7 reguli pentru cei care incep o noua viata
de Manager.ro la 25 Apr. 2013
Urmareste-ne pe Google News
regulilocuri de muncacarieraviatajoburiintrebari

Pentru ca un nou job este sinonim, in mare parte, cu o noua viata. Emotiile isi spun cuvantul, atunci cand pasesti pentru prima oara in proaspatul tau birou. Cum poti sa debutezi cu dreptul la un nou loc de munca? Cate intrebari poti pune? Are sens sa urmezi un training de specialitate? "Quartz" ne ofera sapte sfaturi pentru momentele in care incepem o noua viata, pardon, un nou job.

a) Adreseaza multe intrebari.

In Western Journal of Communication, Erin Gallagher si Patricia Sias a dorit sa stie care este efectul noilor angajati asupra celor deja existenti - sau asupra organizatiei. Cercetatorii de la Washington State University si Edward R. Murrow College au ajuns la concluzia ca atunci cand oamenii se alatura unei companii, angajatii cu experienta, "veteranii", nu au incredere in noii lor colegi, din mai multe motive. In timp ce noii angajati incearca sa faca impresie buna, cei batrani se tem ca primii vor afecta mersul lucrurilor in respectiva firma.

Gallagher si Sias au descoperit ca angajatii veterani se simt mai relaxati atunci cand noii angajati pun multe intrebari. Astfel, actualii angajati se simt mai increzatori in propriile aptitudini si mai putin ingrijorati de noii "vecini de birou".

b) Nu te da bine pe langa sef.

Intr-un studiu al Academy of Management Journal despre inovatia la locul de munca, Eirong Yaun si Richard Woodman au descoperit ca angajatii care fac lucruri inovative doar pentru a se "da mari" la seful lor, nu reusesc sa "aterizeze" in picioare. Managerii isi dau seama cand un angajat actioneaza doar de dragul de a actiona, in scopuri pur personale.

c) Mergi la training.

Howard Klein si Natasha Weaver de la Ohio State University au dorit sa afle daca trainingul si instruirea, indrumarea, au vreun rol asupra factorului de adaptare a noilor angajati. Ei au descoperit ca staff-ul care participa la asemenea sedinte voluntare se adapteaza mai bine la cultura corporatista. Ei inteleg mai bine valorile, principiile si istoria respectivei companii, fapt ce ii ajuta in cariera profesionala si relatiile generate la locul de munca.

d) Spune "DA" tuturor.

Generozitatea ta poate fi secretul catre o cariera de succes. Susan Dominus a scris recent un articol despre profilul psihologului Adam Grant, in New York Times. Grant crede ca oamenii care isi ajuta colegii - care le rezerva mult timp - primesc maximum de recunostinta. Asadar, in primele zile la noul tau loc de munca, ar fi bine sa nu spui "NU", atunci cand ti se cere sa duci la bun sfarsit o indatorire de serviciu, fie ea si suplimentara.

e) Invata de la colegi, nu de la sefi.

Profesorul John Bishop de la Cornell spune ca informatiile primite de la colegii tai sunt mai pretioase decat cele oferite de noul sef; practic, ei cunosc mai bine mediul in care lucreaza, iar seful este mai mult sau mai putin familiarizat cu "pulsul" din randul colectivului sau de munca.

f) Transforma-te intr-un cameleon social.

Cu cat esti mai preocupat de imaginea ta in public, cu atat mai mult te vei adapta la viata sociala. In Administrative Science Quarterly, Ajay Mehra, Martin Kilduff si Daniel J. Brass au dorit sa analizeze tipurile diferite de personalitati din retelele sociale, care afecteaza performanta pe termen lung. Ei au descoperit ca angajatii unei firme tehnologice care erau constienti de imaginea lor se descurcau mai bine la job. Ei aveau mai multa influenta decat colegii lor, care se adaptau mai greu.

g) Negociaza inteligent.

Totul incepe de la masa negocierii. Jared Curhan de la MIT, alaturi de Hillary Elfenbein si Gavin Kilduff de la UC Berkley au analizat in ce masura negocierile la locul de munca pot previziona atitudinea angajatilor fata de activitatea depusa, dorinta lor de a ramane alaturi de compania respectiva. Au fost uimiti sa descopere ca modul in care angajatii percep negocierile conteaza mai mult decat banii. Angajatii care au simtit ca vocile lor sunt "auzite" ofereau o mai mare disponibilitate de munca. Rezultatul economic al negocierii, in comparatie, nu a avut o corespondenta majora in raport cu satisfactia la locul de munca.

Ultimele NOUTATI

3 moduri de a purta costumul de dama
Life Style

3 moduri de a purta costumul de dama

today28 Mar. 2024
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor:
Companii

Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"

today28 Mar. 2024
Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024
250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?
Companii

250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?

today28 Mar. 2024
Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume
Economie

Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume

today28 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x