Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

7 strategii pentru gestionarea minciunilor la locul de munca

7 strategii pentru gestionarea minciunilor la locul de munca
de la 01 Iul. 2013
7 strategii pentru gestionarea minciunilor la locul de munca Tags: minciuniangajatilocuri de muncaserviciuangajatorisefi

"Spun intotdeauna adevarul. Chiar si atunci cand mint", recunoaste celebrul actor Al Pacino. Exista mult "adevar" in aceasta afirmatie simpla. De la exagerarile de marketing, pana la produsele false si recenziile la fel de contrafacute, minciunile au un singur rol: acela de a deruta audienta.


Cercetarile si studiile demonstreaza ca din cand in cand, avem o "rutina" in privinta minciunii: un studiu arata ca cei mai multi oameni mint o data pe zi; ascultam, in general, cam 200 de minciuni pe zi; 60% dintre oameni mint cel putin o data intr-o conversatie de 10 minute cu un strain; oamenii mint mai frecvent la telefon, decat intre patru ochi; 81% dintre aplicanti mint la interviul de angajare. Si lista poate continua...

Cele mai multe minciuni sunt inofensive, minciuni "albe". Ele se datoreaza multor motive, cum ar fi: dorinta de a fi bun cu ceilalti ("sunt sigur ca toti cei prezenti au fost incantati de prezentarea ta), nevoia de a salva situatia ("nu am vazut ultimul tau e-mail; a intrat in "spam"), tendinta de a evita confruntarea ("sunt de acord cu toate schimbarile pe care mi le-ai recomandat") sau obiceiul de a te eschiva de la responsabilitati ("e vina lui, deoarece nu s-a exprimat coerent").

Minciuna este insa periculoasa. Potrivit Asociatiei Specialistilor in Examinarea Fraudelor, o afacere obisnuita pierde anual 5% din venituri pe fondul minciunilor - pierderea globala totala ajunge la 3,5 trilioane de dolari. Afacerile mici sunt cele mai vulnerabile: "Cele mai mici afaceri sufera cele mai mari pierderi".

Sa spunem insa ca esti manager, lider, angajator. Cum poti gestiona aceste minciuni la locul de munca, venite din partea angajatilor sau a altora?

1. Implementeaza o politica "sanatoasa"

Inlatura orice tentatie, care i-ar putea incuraja pe angajati sa minta sau sa comita o frauda. Cei mai multi antreprenori mici sunt prea ocupati de cresterea business-ului, ca sa fie atenti la miscarile interioare: totusi, angajatii mincinosi te pot sabota. Un consultant, iti va spune, de pilda, ca nu trebuie sa permiti aceluiasi angajat sa se ocupe atat de inregistrarea, cat si de procesarea tranzactiilor. Separarea indatoririlor reprezinta o masura de precautie, una inteligenta.

2. Analizeaza semnele minciunii

Angajatii mincinosi au un comportament specific, asta daca nu cumva sunt actori mai buni decat Robert de Niro si Al Pacino la un loc. Potrivit specialistilor americani, doua din semnele specifice ale mincinosilor sunt: apropierea nefireasca de unii vanzatori sau clienti si indisponibilitatea angajatilor de a vorbi despre responsabilitatile lor. De asemenea, trebuie sa verifici mereu contabilitatea companiei, astfel incat sa nu fi tras pe sfoara. Dupa cum spune Scott Hilsen de la KPMG Forensic: "Analizeaza ariile de mare risc si astfel vei putea preveni eventualele fraude si consecinte ale minciunilor angajatilor tai. Identificarea fraudei nu presupune doar intimidarea celor care comit asemenea acte imorale, ci si atentionarea tuturor angajatilor: esti cu ochii pe ei!"

3. Antreneaza-te in arta deceptiei

Pamele Meyer, autoarea lucrarii Liespotting: Proven Technique To Detect Deception, furnizeaza un quiz online care iti testeaza abilitatea de a depista minciunile. Cei neinstruiti sesizeaza minciunile cu o acuratete mai mica decat cei "experimentati" (-50% capacitate). Este util sa stii cum sa detectezi un mincinos. Totodata, este la fel de usor sa faci greseli, in toata aceasta "vanatoare de vrajitoare". Nu te transforma intr-un Sherlock Holmes cu norma intreaga.

4. Infiinteaza o cultura a onestitatii

Corectitudinea la locul de munca reprezinta o prioritate, pentru a avea o companie de succes. Dincolo de onestitate, adauga respect, un echilibru in plata salariilor, apreciere, recunoastere pentru munca depusa, descrierea clara a indatoririlor si lipsa favoritismelor. Pe scurt, mizeaza pe o cultura a empatiei, in care angajatii as fie responsabili unii cu altii.

5. Nu iti stresa prea tare angajatii

In situatia in care sefii isi streseaza angajatii la limita, acestia din urma sunt predispusi minciunii, doar pentru a scapa de povara. Stabilirea unor obiective exagerate si instituirea unui program prea lung de munca reprezinta doua din motivele care ii determina pe angajati sa minta la locul de munca (pentru a evita problemele si a nu-si pierde "painea"). Daca practici un asemenea stil de conducere, fii atent la riscurile asumate! Pe de alta parte, unii clienti apeleaza la minciuni. Daca stii ca te mint, poti folosi acest aspect in avantajul tau. De exemplu, clientii ti-ar putea spune ca au un buget mic, pentru a te determina sa le faci un discount. Nu micsora preturile. Daca produsul merita un anumit pret, atunci tine de el.

6. Fii constient de riscurile minciunii asupra sanatatii

Stiinta a dovedit ca minciuna ne afecteaza sanatatea. Cei care inceteaza sa mai minta experimenteaza o diminuare a stresului, dorm mai bine si au mai putine dureri de cap. Minciunile au pretul lor si este unul dureros. Foarte dureros.

7. Respecta in fiecare zi adevarul

In calitate de manager, te afli intr-o cupola de sticla. Oamenii te vad. Te studiaza. Fereste-te de principiile inselatoare, in fiecare zi. Nu spune ca ai tai clienti sunt primii pe lista prioritatilor, doar pentru a-i trata apoi cu spatele. Nu spune ca ai tai angajati sunt cel mai de pret activ al companiei, doar pentru a-i ignora, cand vor sa discute cu tine. Esti sef? Trebuie sa fii unul sincer.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement