Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

ANALIZA: "Ferma de birouri", o provocare pentru angajati

ANALIZA: "Ferma de birouri", o provocare pentru angajati
de la 05 Dec. 2013
ANALIZA: "Ferma de birouri", o provocare pentru angajati Tags: analizabirourispatiifermeangajatiintimitate

Pe masura ce firmele doresc sa isi diminueze costurile, birourile in spatii deschise devin tot mai comune. Acestea sunt amplasate pe suprafete vaste, unde nu exista spatii private si nici macar celebrele "cubicles". Angajatii stau unul langa altul, fara a beneficia de foarte multa intimitate.

Chiar daca angajatorii considera ca un asemenea mediu poate contribui la eficientizarea "muncii in echipa", cei mai multi salariati ar da orice pentru a avea un strop de intimitate; de asemenea, atentia lor este distrasa de zumzetul din jur si nu pot sa se concentreze la munca lor. Un nou studiu realizat de cei de la Harvard scoate la iveala reclamatiile angajatilor, care spun ca un spatiu open office este extrem de zgomotos. Studiul arata ca oricare ar fi "beneficiile" unui asemenea spatiu, acestea sunt devansate cu lejeritate de volumul nemultumirilor angajatilor, care se declara deranjati de zgomote si "invadarea" intimitatii.
 
In situatia in care compania pentru care lucrezi apeleaza la o asemenea configuratie a birourilor, trebuie sa te impaci, bineinteles, cu ideea. Cum poti "supravietui"?


 
Construieste un plan pe care sa-l respectiv, fii concentrat asupra muncii tale si nu te teme sa ii rogi pe colegii tai sa iti urmeze sfaturile. De exemplu, in loc sa ii lasi pe colegi sa te strige prin toata institutia, cand vor sa iti vorbeasca, poti sa le spui sa iti trimita un email sau sa stabileasca o intalnire. Foloseste de cateva ori aceasta metoda si angajatii se vor obisnui cu ideea. 
 
Normele de comportament trebuie respectate. Fiecare angajat trebuie sa respecte spatiul colegului, sa-i permita sa ramana concentrat. De exemplu, ati putea sa stabiliti ca telefoanele mobile sa fie setate in modul "silent" si sunetele computerului sa fie inchise ("no sounds"); puteti stabili o anumita durata pentru convorbirile telefonice in sala de conferinte sau sa va puneti de acord asupra alimentelor "urat mirositoare" pe care nu aveti voie sa le aduceti la birou. 
 
Stabiliti acele semne prin care le comunicati celorlalti ca nu trebuie sa va intrerupa, cand sunteti ocupat sau plecat. Fie ca vorbim despre un mesaj precum "trebuie sa respect deadline-ul - reveniti va rog la ora 15.oo" sau un "stegulet rosu", cu inscriptia "indisponibil", aveti datoria de a le spune colegilor cand anume nu va pot deranja. 
 
Asigura-te ca ai macar un dulapior cu cheie. S-ar putea sa ai increderea oarba in colegi, dar biroul mai este vizitat si de straini, angajatii care fac curatenie si alte persoane, care ar putea avea acces la bunurile tale. Trebuie sa detii macar un dulapior sau un sertar cu cheie, in care sa iti poti pastra portofelul, geanta sau alte valori.
 
Rezerva-ti sala de conferinte, in care se desfasoara intalnirile si unde preiei apelurile telefonice, departe de urechile colegilor. Birourile open space sunt "condamnate" si pentru faptul ca nu ofera intimitatea necesara oricarei fiinte umane; exista convorbiri pe care nu le puteti purta de fata cu colegii, oricat de apropiati ar fi ei. Angajatorii trebuie sa le ofere salariatilor o sala in care sa se desfasoare in voie.
 
Profita de tehnologia comunicatiilor si cere-i angajatorului sa iti permita sa lucrezi "de acasa". Cateva zile de munca la domiciliu nu "strica" nimanui, mai ales cand ai nevoie de concentrare pentru un anumit proiect, cand vrei sa scapi de larma de la birou. Daca angajatorul interzice munca de acasa, vino mai devreme la munca sau stai pana tarziu, pentru a lucra in tihna (macar o perioada de vreme) la proiectele tale.
 
Investeste bani intr-o pereche buna de casti. S-ar putea sa ai colegi care vorbesc la telefon activand modul "speaker" (difuzor) sau urla prin biroul comun. Ei bine, castile de calitate au in prezent preturi acceptabile si investitia merita toti banii - te vor ajuta sa ramai productiv si totodata "in deplinatatea facultatilor mintale".
 
Angajatorul trebuie sa stie cand lucrurile nu merg, intr-o "ferma de birouri". Daca lucrezi intr-un asemenea spatiu deschis si activitatea scartaie, daca nu te intelegi bine cu restul echipei, vorbeste cu seful tau. Acesta trebuie sa aiba feedback-ul angajatilor, pentru a sti ce trebuie schimbat. Discuta cu el despre dezavantajele unui asemenea spatiu de munca si impactul negativ asupra productivitatii. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement