ANALIZA: Headhunterii spun ca LinkedIn nu poate inlocui munca lor
analizaheadhunterilinkedinrecrutareheadhuntingcontracte
Recent, BusinessInsider a discutat cu un headhunter, care a sustinut nici mai mult, nici mai putin, ca LinkedIn a "ucis" industria recrutarii. Totusi, Dan Martineau, presedintele Martineau Recruiting Technology - companie specializata in recrutarea directorilor executivi din domeniul IT pentru salarii situate intre 85.000 - 200.000 dolari pe an - apara industria headhuntingului si spune ca este mai profitabila ca oricand.
Acesta a precizat ca recrutarea nu inseamna doar lansarea unui site de joburi si cautarea unor persoane care par sa detina recomandarile necesare. "Suntem scumpi. Daca ati putea gasi acesti candidati pe internet, atunci eu ce as mai manca?", spune Martineau. "Asta inseamna ca va furnizez ceva nemaintalnit".
Recrutorul de rang inalt spune ca posibilii candidati pentru marile posturi nu au neaparat prezenta online si nu vor sa isi paraseasca joburile actuale. De aceea nu ii gasiti pe LinkedIn sau alt site de joburi.
"In mare parte - 85% - recrutam oameni care nu vor sa renunte la actualul lor loc de munca", spune Martineau. "Le cerem sprijinul, le vorbim despre jobul oferit si ii intrebam daca mai cunosc si pe altcineva, la fel de experimentat, care sa ocupe functia respectiva. Nu functionam dupa principiul: Hei, uite un job pe net!".
Martineau mentioneaza ca site-urile de joburi, precum LinkedIn si retelele de socializare reprezinta doar niste unelte tehnologice si sociale, prin care recrutorii pot sa isi eficientizeze munca, dar in niciun caz nu reprezinta nucleul procesului de recrutare! De fapt, este vorba de exploatarea resurselor pe care le ai.
"Suntem vanzatori", spune Martineau. "La finele zilei, misiunea unui vanzator este sa inteleaga nevoile clientului si sa le alinieze cu produsul. As ramane fara clienti, daca nu i-as indrepta direct spre jobul potrivit". "Asa abordam oamenii, le deschidem ochii si urechile pentru noi posibilitati, ale unui viitor mai stralucit si ascultam cu atentie viziunea lor despre cariera. Daca ne potrivim, ii alegem pentru jobul respectiv. Daca nu, acestia raman in baza de date", explica Martineau.
Baza de date a lui Martineau cuprinde 20.000 de contacte. "Acesti oameni pot fi abordati doar printr-o recrutare reusita. In cazul LinkedIn, acestia trimit emailuri si singurii care raspund sunt cei care isi cauta de munca si sunt interesati de anumite joburi".
Dar cei interesati nu sunt intotdeauna "cei mai buni candidati". Martineau precizeaza ca in fiecare an, plaseaza in campul muncii o singura persoana, deoarece "candidatul cel mai bun este angajat aproape intotdeauna".
"Un headhunter obisnuit realizeaza venituri de 87.000 de dolari, in timp ce unul profesionist strange intre 200.000 - 700.000 de dolari pe an", a declarat Martineau. "Motivul pentru care companiile ne dau foarte multi bani este legat de resursele pe care noi le avem si LinkedIn nu. Credeti ca LinkedIn si Facebook pot sa ne ia locul? Va inselati!"