Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

ANALIZA: Nu-i judecati pe candidati in functie de coperta paginii lor de Facebook

ANALIZA: Nu-i judecati pe candidati in functie de coperta paginii lor de Facebook
de la 09 Ian. 2014
ANALIZA: Nu-i judecati pe candidati in functie de coperta paginii lor de Facebook Tags: facebookcandidatianalizaconfidentialitateceosanse

Odata cu explozia social media, in anii recenti, ne intrebam daca nu cumva angajatorii se bazeaza prea mult pe "informatiile" furnizate de Facebook si Twitter, in momentul selectiei candidatilor.

Potrivit CNBC, care citeaza un studiu academic, retelele sociale nu reprezinta cel mai bun indicator al performantei unui candidat sau angajat.
 
Intr-un studiu publicat luna trecuta de Jurnalul de Management, cercetatorii de la Florida State University, Old Dominion University, Clemson University si Accenture au declarat ca firmele si companiile ar trebui sa fie "foarte atente", in privinta utilizarii informatiei furnizate de social media, cand analizeaza conturile candidatilor pentru un job.
 
Cercetatorii au rugat 86 de angajatori sa evalueze profilurile de Facebook ale 416 studenti si absolventi de facultate dintr-o mare universitate din S-E Americii. Un an mai tarziu, i-au intervievat pe candidati si i-au rugat pe angajatori sa le evalueze activitatea. 
 
Ce au descoperit acestia? Informatiile culese de angajatori de pe Facebook nu aveau nicio legatura cu grila de evaluare a performantei unui angajat, intentiile de demisie si demisiile propriu-zise (respectiv recrutarea de noi angajati). 
 
De asemenea, rating-urile oferite de Facebook nu au contribuit in niciun fel la eficienta acestor factori in fata indicatorilor traditionali, chiar daca au existat unele trenduri, care arata ca, in privinta evaluarii pe Facebook, sunt favorizate femeile si candidatii caucazieni.
 
"Asadar, chiar daca platformele de social media precum Facebook si Twitter pot contine unele informatii relevante despre candidatii pentru un loc de munca, identificarea si valorificarea acestora reprezinta un proces anevoios", spun cercetatorii. 
 
"Aceste platforme nu sunt infiintate pentru a oferi informatii relevante legate de piata muncii; mai mult, ele contin informatii irelevante, care ar putea influenta parerea unor angajatori despre candidati".
 
Pe de alta parte, exista unele dovezi care arata ca tot mai multi angajatori folosesc social media pentru a evalua candidatii. Putem asocia acest fenomen cu popularitatea retelei sociale pentru profesionisti, LinkedIn.
 
Un studiu online realizat de platforma de recrutare Jobvite, la nivelul lui 2013, arata ca 94% dintre angajatori au folosit retelele sociale sau social media pentru a-si eficientiza procesele de recrutare, in crestere de la 89% in 2011 si 78% in 2008.
 
73% dintre adultii care isi petrec timpul in mediul online au in prezent conturi sociale. 94% dintre angajatori se bazeaza pe LinkedIn, in scopul recrutarii, 65%, pe Facebook si 55%, pe Twitter.
 
Luna trecuta, compania de consultanta Research and Markets a precizat intr-un raport ca si candidatii folosesc tot mai des social media, pentru a identifica oportunitatile de angajare.
 
"A crescut amploarea verificarilor de fundal. Asadar, o a treia parte este angajata pentru a verifica totul - calificari, experienta, activitati", a spus Andrew Tomich, directorul general al firmei de recrutare Hudson Singapore.
 
Intr-adevar, comentariile si comportamentul unei persoane in mediul social pot avea consecinte pentru sansele sale de a-si gasi un job adecvat.
 
Justine Sacco a fost concediat din functia de director de comunicare al companiei de internet InterActive Corp din SUA, luna trecuta, dupa ce a trimis un mesaj pe Twitter, inainte de a pleca in vacanta in Africa de Sud, in care corela SIDA cu anumite nationalitati.
 
Anul trecut, in cadrul unei dezbateri despre intimitate si confidentialitate, Meg Whitman, CEO-ul gigantului Hewlett-Packard, a afirmat: "Trebuie sa fim responsabili. Cand pui anumite lucruri pe internet, pe Facebook, pe Twitter, pe LinkedIn, trebuie sa stii ca e ca si cum ai afisa un semn in fata casei tale - oferi anumite informatii - trebuie sa fii foarte responsabil, cand navighezi pe internet si retelele sociale".
 
"Companiile trebuie sa aiba grija de datele tale, sa le administreze cu grija, intr-un mod deliberat si sa se foloseasca de toate resursele logistice pentru a asigura confidentialitatea lor", a mai adaugat Meg Whitman. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

1 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

VAX 2014-01-10 13:14:09
Si totusi comentariul meu suna asa: O prostie!!! Toti cei care se exhiba pe facebook si alte retele similare, o fac tocmai pentru ca vor sa fie analizati, si vazuti, si comentati, si laudati, si invidiati, si pusi sub lupa, si etc. etc. ... si daca la un moment dat nu le mai convin rezultatele expunerii din propria lor vointa... asta e, sa suporte consecintele domniei si prostiei, care dupa spusa unui intelept proverb romanesc, se platesc! Si tot un vechi proverb romanesc spune ca prostu' daca nu-i fudul, parca nu e prost destul, asa ca bine face angajatorul care sapa si pe-acolo pentru a culege informatii fruste si, intr-un mod naiv, reale, despre potentialii angajati si mai ales despre aia pe care-i are si-si pierd o buna parte din timpul de lucru pe-acolo, pe timpul si banii angajatorului, dar avand grija sa nu cada in propria-i capcana, aia cu pierderea de timp :-...
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement