Armonia in randul angajatilor este esentiala pentru succesul companiei tale
armonieangajaticompaniisuccesresurse umaneinteligenta
Te-ai intrebat de ce unii lideri au succes, in timp ce altii nu s-au ridicat niciodata la inaltimea asteptarilor? O importanta companie de telecomunicatii a descoperit ce aduce succesul dupa o analiza amanuntita. A cercetat factori precum inteligenta, tenacitatea, etica, ingeniozitatea, pana si-a dat seama ca o buna intelegere intre colegi la serviciu este primul indicator al reusitei.
Pentru succesul unui obiectiv comun, sunt elementare eforturile si buna intelegere intr-un grup, iar rolul unui lider este sa ghideze echipa spre realizarea unor obiective mai mari decat cele pe care le-ar putea atinge pe cont propriu.
De cele mai multe ori, oamenii aflati in posturile de conducere sunt exploatati de ceilalti angajati pentru aptitudinile si cunostintele lor, fiind considerati singurii care detin "adevarul absolut".
Cateva greseli comune
Construirea de relatii simbolizeaza un lucru pozitiv in viata celor implicati. Trebuie sa iti ajuti colegii, nu sa le pui bete in roate;
Trebuie sa oferi si sa primesti. Nu realiza lucruri doar pentru a obtine ceva in schimb. Mai intai ajuta-i pe colegii tai, construieste increderea si abia apoi gestul iti va fi rasplatit;
Unii oameni incearca sa construiasca relatii cordiale doar cu sefii. Aceasta atitudine este total gresita, pentru ca superiorii isi vor da seama de intentiile lor, iar de la colegi nu vor primi niciodata ajutor in actiunile intreprinse;
Altii actioneaza ca si cand ar fi deasupra tuturor, considerand competentele lor mai importante decat construirea de relatii cu colegii;
O alta greseala este sa iti limitezi cercul de cunostinte cu care sa ai o relatie buna la locul de munca. Unele persoane aleg sa se imprieteneasca doar cu cei aflati pe pozitii similare sau din acelasi departament. S-a demonstrat ca succesul este destinat celor cu relatii bune in toate categoriile de grupuri profesionale.
Evalueaza-ti situatia
Pentru a incepe sa construiesti relatii bune la locul de munca, gandeste-te la cei pe care deja ii cunosti. Cat de bine te intelegi cu ei si cat de mult ai fi dispus sa ii ajuti? Ai idee ce este important pentru ei si care le sunt prioritatile? Daca nu, probabil exista un decalaj intre voi. Gandeste-te care sunt problemele care au pus o bariera de comunicare intre voi si dezvolta strategii de imbunatatire a acestor relatii profesionale.
Porneste cursa dezvoltarii relatiilor
Invita-ti colegii la masa pentru a-i cunoaste mai bine. Evident, nu te duci acolo pentru a te indopa, ci pentru a socializa si a-ti imbunatati relatiile. Asculta-i si pune-le intrebari, oamenii se bucura cand cineva se arata interesat de ei.
Recomandari
Orice ai face, nu ignora prioritatile colegilor la serviciu. Daca ii tii de vorba si le soliciti frecvent ajutorul, probabil vei lega relatii bune cu anumite persoane, insa asta nu te va ajuta sa te devolti in cadrul organizatiei si sa atingi performantele dorite (sau cerute!)
Construirea de relatii nu este predata in scoli, depinde de aptitudinile de comunicare si de adaptare la munca in echipa ale fiecarei persoane, de aceea reprezinta o mare problema pentru majoritatea institutiilor.
Pentru succesul unei companii este important sa construiesti relatii puternice intre angajati. Trebuie sa nu te gandesti doar la ce este mai bun pentru tine, ci sa te gandesti la ce este bine si pentru ceilalti, la zonele de responsabilitate comune si la modalitatile prin care sa atingeti impreuna obiectivul mult visat.