Atragerea talentelor de top in companie - 4 strategii de recrutare pe Facebook
recrutare talentefacebookstrategii recrutare
Atragerea specialistilor de cel mai inalt nivel a devenit una dintre cele mai mai provocari pentru o companie, in conditiile concurentei actuale. Inovatia si creativitatea in recrutare reprezinta cheia succesului pentru atragerea celor mai doriti specialisti.
Metodele traditionale de recrutare nu mai au acelasi randament atunci cand vine vorba de atragerea in companie a talentelor de top, in domeniile-cheie pentru afacerea respectiva.
Social media este un instrument valoros atat pentru mentinerea comunicarii cu consumatorii, cat si pentru recrutarea celor mai buni candidati. Insa nu doar o platforma traditionala precum LinkedIn poate sa ne fie de real ajutor, ci si un instrument mai putin folosit in Resursele Umane: Facebook.
Din perspectiva HR, Facebook reprezinta o valoroasa baza de date pentru potentiali candidati. Mai mult decat atat, o parte din instrumentele puse la dispozitie de Facebook pot fi folosite cu real succes si pentru implementarea unor strategii neconventionale de recrutare.
1. Personalizeaza
Facebook ofera posibilitatea identificarii unui public-tinta personalizat. Cel mai bun Job Description poate sa nu produca niciun rezultat daca nu este plasat la locul potrivit. O campanie de recrutare eficienta trebuie sa targeteze sursele cele mai bune de posibili candidati.
Pentru acest lucru, este necesar sa intelegi mai multe lucruri despre categoria profesionala vizata: care este limbajul lor comun? ce ii atrage in mod deosebit la un job? Invata sa vorbesti pe limba lor si care este mediul lor familiar.
2. Creeaza o comunitate
Strategiile de engagement nu se aplica doar in cazul salariatilor actuali. Odata captat interesul potentialilor candidati, in continuare este important sa-i implici in procesul de recrutare.
Creati pe Facebook o baza de data cu talentele de top din companie, care sa devina o veritabila comunitate a talentelor. Oamenii cu realizari si pasiuni similare vor fi interesati sa fac parte dintr-o astfel de comunitate. Fiti creativi, folositi aceasta comunitate online pentru a-i familiariza pe potentialii candidati cu specificul culturii Dvs. organizationale.
3. Lanseaza provocari
Talentele sunt mereu in cautarea unei noi provocari. "Tentatia" beneficiilor este deja o metoda invechita. Incrcati sa lansati provocari personalizate pentru diversi candidati, pentru a le starni interesul dar si pentru a descoperi care ar fi cea mai potrivita persoana pentru job-ul in cauza.
4. Initiaza competitii
Daca provocarile sunt destinate atragerii unui anumit candidat, competitiile au avantajul de a implica mai multi potentiali candidati, prin abordarea spiritului competitiv innascut.
Initiaza o competitie online, cu premii inovatoare.
5. Inspira prin povesti de succes
Facebook este spatiul ideal pentru a face cunoscute povestile noilor recruti din companie. Povestile lor de succes sunt cea mai buna metoda de a-i inspira pe specialistii care pot deveni candidati la randul lor. Din nou, creativitatea este cheia. Care sunt cele mai mari beneficii ale activitatii de zi cu zi in compania Dvs? Care au fost motivele care i-au determinat pe noii recruti sa aleaga acest job? Impartasiti pe Facebook aceste povesti de succes, pentru inceperea unor noi povesti la fel de frumoase.