Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Birourile ar trebui sa fie croite (si) pentru angajatii introvertiti

Birourile ar trebui sa fie croite (si) pentru angajatii introvertiti
de la 19 Mai. 2014
Birourile ar trebui sa fie croite (si) pentru angajatii introvertiti Tags: birourimuncaintrovertitiextrovertitijucatoriangajati

Oamenii lucreaza in mod diferit si trebuie sa le acorzi spatiu, pentru a functiona in mod corespunzator, spune autoarea (introvertita) Susan Cain (FOTO), pentru Fast Company.

Cain a scris cartea "Quiet: The Power of Introverts in a World That Can't Stop Talking".
 
Angajatii se simt mai bine atunci cand au la indemana atat spatii sociale, cat si unele mai linistite, mai retrase. Cain citeaza un studiu al cercetatorului Russell Green, care i-a pus pe introvertiti si extrovertiti sa rezolve probleme de matematica, in diverse medii, mai mult sau mai putin zgomotoase. Studiul a aratat ca introvertitii se descurca mai bine cand au parte de liniste (nici nu-i de mirare...), comparativ cu extrovertiti, care sunt obisnuiti cu larma si au performante bune intr-un birou agitat.
 
De ce ar trebui ca angajatorii sa aiba birouri atat pentru introvertiti, cat si pentru extrovertiti?
 
1. Optimizarea fluxului
 
"Introvertitii vor sa fie alaturi de ceilalti, dar si sa se afunde in munca lor", spune Cain. "Ei vor sa se concentreze, sa faca totul ca la carte". Intr-un spatiu deschis, esti supus distragerii atentiei, precum o bataie pe umar, care iti "compromite" nivelul de concentrare. Un spatiu de lucru care ii ajuta pe angajatii introvertiti sa aiba parte de liniste semnaleaza faptul ca acestia nu vor sa fie deranjati.
 
2. Contribuie la imbunatatirea prieteniilor
 
In birourile arhipline, nu putem discuta in tihna. Pentru a vorbi deschis, oamenii au nevoie de intimitate. In cartea sa, Cain sugereaza ca prieteniile sunt legate chiar in aceste momente mai "singuratice". Un spatiu in care 1-2 oameni pot lucra linistiti este extrem de important.
 
3. Furnizeaza un loc in care angajatii isi pot reincarca "acumulatorii"
 
In 2011, Huffington Post a ajuns in atentia breslei dupa ce a amplasat doua camere de "dormit" in birourile sale, unde autorii si editorii isi pot reincarca bateriile. Datorita popularitatii acestor locuri, numarul lor a crescut la trei. Oamenii s-au temut sa le utilizeze la inceput, dar dupa ce au vazut ca insasi sefa lor, Arianna Huffington si staff-ul nu ezita sa motaie un pic, au decis ca pot face acelasi lucru. Cain spune ca nu vede niciun dezavantaj intr-un loc de munca ideal, care le ofera angajatilor capacitatea de a alege. In iunie 2014, Cain va colabora cu producatorul de mobilier Steelcase pentru a lansa o serie de solutii pentru birouri croite in scopul gazduirii angajatilor introvertiti. 
 
Introvertitii sunt deseori stigmatizati si Cain doreste sa le faca dreptate. "Exista acel mit al jucatorului in echipa - introvertitii pot lucra foarte eficient, asa ca au nevoie de un loc in care sa nu fie deranjati", explica autoarea.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement