Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Care este cauza majora a conflictelor la locul de munca?

Care este cauza majora a conflictelor la locul de munca?
de la 21 Ian. 2015
Care este cauza majora a conflictelor la locul de munca? Tags: managementul conflictelormanagement conficteconflicte in firme

Conflictele la locul de munca produc pagube financiare considerabile pentru firme iar pentru angajat ele presupun o doza in plus de stres. Cum evitam si cum gestionam situatiile conflictuale?


Care sunt metodele pe care firmele trebuie sa le puna in practica pentru consolidarea unui climat deschis si armonios?

Care sunt pasii practici de parcurgere a unui conflict?

Cum se gasesc solutii complet neasteptate si deosebit de eficiente de rezolvare a conflictelor?

Conform studiilor, exista mai multi factori care duc la declansarea conflictelor la locul de munca:


- neclaritatea sarcinilor ce revin fiecarui angajat
- favoritismele
- comunicarea slaba
- oportunitatile inegale de afirmare profesionala
- sistemul de salarizare
- incalcarea nepedepsita a regulilor companiei
- ierarhiile “nenaturale”
- personalitatile dificile ale angajatilor


Ce trebuie sa stim de la bun inceput cu privire la managementul conflictelor la locul de munca:

1. Conflictele intr-o firma sunt inevitabile
2. Conflictele au tendinta sa se alimenteze singure
3. Conflictele ignora adevaratele probleme, ele se axeaza pe depasirea/anihilarea adversarului
4. Conflictele distrug motivarea angajatilor
5. Conflictele provoaca stres, atmosfera neplacuta, pierderi financiare


Problema clasica: doua surori se cearta pentru o portocala
(fragment extras din “Managementul conflictelor”)

Doua surori se cearta pentru o portocala, fiecare dintre ele vrea portocala.
Niciuna dintre ele nu cedeaza, conflictul pare sa nu aiba nicio rezolvare.

Cand sunt intrebate insa, separat, de ce vor portocala, prima raspunde ca vrea sa isi faca un suc, a doua – pentru ca vrea mult sa cojeasca portocala (n-o intereseaza s-o manance).

Evident, in aceste conditii fiecare poate sa primeasca ce doreste si conflictul este astfel rezolvat.

De aceea, orice abordare a unui conflict trebuie sa se concentreze intotdeauna nu pe intrebarea “Ce isi doreste fiecare parte?”, ci pe intrebarea “De ce isi doreste asta?”.

Mai multe detalii despre managementul conflictelor >>>


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement