Cum sa coordonezi angajatii care lucreaza de acasa
munca acasaserviciucoordonare angajatisefteam builing
Munca la domiciliu este mai frecventa ca oricand. Angajatii apreciaza flexibilitatea si angajtorii beneficiaza de angajati fericiti. Cu toate acestea, sa ai angajati implicati si productivi poate fi o provocare.
Paul Eccher este cofondatorul si directorul grupului Vaya, firma care se ocupa de solutii pentru locul de munca. El sustine ca se asteapta ca munca la domiciliu sa devina si mai frecventa in ultimii ani, in special datorita extinderii intreprinderilor la nivel global.
Cu ajutorul Societatii pentru Managementul Resurselor Umane a descoperit ca mai mult de 40% dintre specialistii de HR cred ca munca lor nu va mai depinde de o anumita locatie in urmatorii cinci ani.
"Cu toate acestea, doar pentru ca acesti angajati nu sunt la vedere, nu inseamna ca trebuie sa fie ignorati. Liderii trebuie sa invete cum sa gestioneze in mod eficient echipe virtuale, in scopul de a imbunatati linia de jos si sa sustina talentul in timp", spune Eccher.
Iata ce sfaturi are Echher pentru angajatori:
Investeste timp in relatii.
Sa cunosti membrii echipei este esential. Chiar si atunci cand interactiunile sunt limitate. Fa-ti timp pentru a afla mai multe despre aspiratiile de cariera a fiecarui lucrator, punctele lui forte, stilul si decalajele de dezvoltare.
Apreciaza realizarile.
Recunoasterea este un criteriu important in pastrarea angajatilor implicati in munca. Ia in considerare crearea unui buletin informativ al echipei care subliniaza eforturile individuale. Apreciaza reperele personale si profesionale prin trimiterea unor cadouri personalizate, indiferent ca este vorba despre un card cadou sau un aranjament floral.
Colecteaza feedback.
Conferintele telefonice frecvente sau video cu angajatii vor permite sefilor sa prezinte sarcini noi care au in vedere interesel angajatilor si punctelor forte. Foloseste fie aceste conversatii, fie unele separate ca o cale de a primi feedback. Ascultarea este o oportunitate care permite sa afli mai multe despre angajati si despre cum poate fi imbunatatita experienta lor de munca.
Dezvolta comunicarea interactiva.
Permite echipelor de lucru sa se implice acolo unde simt nevoia. Acest lucru poate duce la o satisfactie mai mare din punct de vedere al carierei si al sentimentului de apartenenta. Treci dincolo de ecran si impartasiti idei, realizeaza noi proiecte si puneti intrebari.
Programare fata-n fata.
Reuniunile fata in fata ale echipelor pot fi inglobate cu team-building-uri pentru oferirea unor oportunitati suplimentare pentru personalul de a dezvolta legaturi personale si lega prietenii. Daca nu exista aceasta posibilitate, organizeaza team-building-uri virtuale prin care colegii sa ghiceasca anumite trasaturi si caracteristici unii altora.