De ce ii lasa sefii pe angajatii buni sa faca greseli
sefimanagerigreseliangajatieroriechipa
Oamenii invata din erori si nu exista individ sa nu fi tras cateva concluzii din experientele lui negative sau ale celor din apropierea sa. Insa, chiar daca greselile le permit oamenilor sa evolueze, ele se pot dovedi uneori a fi extrem de costisitoare.
Managerul Amy Rees Anderson a afirmat ca a le permite angajatilor tai sa faca greseli, chiar si dintre cele mai costisitoare, este lucrul care face diferenta dintre un lider adevarat si un sef, potrivit datelor publicate de Forbes.
"Am vrut sa-mi ajut angajatii sa creasca, asa ca am inceput sa caut modalitati prin care sa fac asta fara a-mi pune afacerea in pericol. Primul pas a fost sa determin zonele de business in care o greseala, fie ea si mare, nu ar avea efecte dezastruoase.
Apoi am marit aria de confort unde anajatii sa poata sa experimenteze noi si mai bune metode de a obtine rezultatele dorite.
Pasul al doilea a fost sa le transmit angajatilor noua politica a firmei: sa faci o greseala o data este in regula, atat timp cat nu a fost intentionata, ci doar o eroare de calcul in incercarea de a face o treaba mai buna. Daca insa aceeasi greseala se repeta, deja nu mai era in regula", a dezvaluit Amy Rees Anderson.
Ea a explicat cum acest mecanism a determinat mai multa implicare si coeziune in cadrul echipei si a dus la cresterea productivitatii in firma.
"Astfel, daca greseai o data in incercarea de aduce un plus proiectului, intreaga echipa te sustinea, te ajuta sa repari greseala si toti aveau de invatat. Totusi, daca persistai in aceeasi greseala, infruntai singur consecintele. Si aceasta regula se aplica la fiecare noua greseala pe care o faceai", a mai spus omul de afaceri.
Din greseli s-au nascut de multe ori idei stralucite, iar uneori accidentele au dat nastere la lucruri inovatoare care sunt nelipsite in viata noastra de zi cu zi. Teorii care au dus la descoperiri fantastice au avut ca punct de plecare greselile facute de oameni la un moment dat.
Expertii spun ca greselile ar trebui privite ca un proces prin care se elimina metodele care nu dau rezultate, astfel incat sa ajungi mai aproape de adevar.
"Adevaratii lideri le permit subordonatilor sa faca greseli, insa angajatii valorosi sunt cei care invata din ele", mai spune Amy Rees Anderson, care are si un sistem in sase puncte pentru a masura astfel de valori.
1. Recunoaste ca ai gresit! Angajatii buni recunosc ca au facut o greseala si invata din ea.
2. Cere-ti scuze, nu te ascunde! Profesionistii isi cer scuze pentru greseala facuta, nu devin defensivi si nici nu incearca sa dea vina pe altcineva sau altceva.
3. Constientizeaza ceea ce ai facut! Un angajat valoros mereu va incerca sa observe care a fost punctul in care lucrurile au luat-o pe o cale gresita. In momentul in care acesta a descoperit unde a gresit, nu va mai incerca sa repete greseala inca o data.
4. Repara, nu sta pe ganduri! Subordonatul care stie ce are de facut va cauta mereu solutii pentru a repara ce a gresit, cu costuri minime pentru companie. Rezultatele vor fi spectaculoase.
5. Securizeaza! Orice eroare, odata ce a fost constientizata si reparata, va duce la aparitia unor noi reguli, care vor imbunatati activitatea.
6. Ai grija sa nu repeti erorile facute! In momentul in care respecti noile reguli, nici cei din echipa ta nu vor mai repeta greseala.
"Oamenii care urmeaza acest plan vor vedea ca nivelul de incredere si respect pe care ceilalti il au fata de ei a crescut.
Nu greseala reprezinta de obicei o problema, ci ceea ce faci pentru a o repara iti arata adevarata valoare", a concluzionat managerul.