De ce se tem cel mai des angajatii
angajatiperformantetemeriseficolegigreseli
Incepem prin a spune ca urmatoarele cinci temeri compromit performantele angajatilor. Intr-o economie subreda, angajatii sunt atat de speriati de probabilitatea comiterii unei greseli, incat nu isi mai exploreaza potentialul creativ.
Potrivit unui studiu realizat de Robert Half International, o agentie de resurse umane, angajatii sunt atat de concentrati asupra respectarii ordinelor sefilor, incat nu isi asuma niciun risc.
Pentru a promova creativitatea, companiile au nevoie de angajati curajosi, nu inspaimantati. In 2011, angajatii au fost atat de preocupati sa nu para "mai putin implicati in companie", incat nu s-au bucurat de 70% (11 zile) de concediu (SUA).
Iata principalele 5 temeri enuntate de angajati in studiul citat:
1. 30% dintre angajati au declarat ca cea mai mare temere a lor este sa nu greseasca la locul de munca;
2. 18% dintre angajati au declarat ca se tem de consumatorii si clientii dificili;
3. 15% dintre angajati au declarat ca se tem de un conflict cu seful lor;
4. 13% dintre angajati se tem sa vorbeasca in fata altor colegi;
5. 13% dintre angajati se tem sa se certe cu colegii.
Intr-un articol scris pentru Forbes, David K. Williams precizeaza ca angajatorii trebuie sa promoveze un mediu de lucru relaxat, sa invete sa aiba incredere in angajatii lor.
Acest lucru le va oferi angajatilor mai mult spatiu pentru a gasi cele mai bune solutii, atunci cand situatii nu decurg conform "manualului". In principiu, aceasta modalitate de gandire va incuraja inovatia si va promova ideile si solutiile noi, la problemele vechi.