Erorile de Resurse Umane care te pot costa mai scump decat crezi
resurse umanemanagement hrconcediereangajaretraining
A devenit deja clasica relatia problematica dintre Management si departamentul de HR. Adevarul este ca, oricat de eficiente ar fi strategiile de management, erorile de HR se pot dovedi fatale pentru companie.
Atat timp cat lucrurile par sa mearga bine in companie, managerii sunt tentati sa nu acorde prea mare atentie strategiei de HR. De multe ori, aceasta este luata in considerare cand apar simptome negative precum valuri masive de demisii sau chiar actionari in instanta. Iata principalele erori de HR pe care ar fi bine sa le evitati:
1. Concedieri nelegale
Este absolut indispensabil sa aveti documentatia corespunzatoare tuturor deciziilor de concediere realizate. O mare parte din litigiile de munca sunt provocate de erori de procedura cu privire la incetarea raporturilor de munca. Asigurati-va ca respectati temeiurile legale pentru concediere si ca procedati in conformitate cu prevederile in vigoare.
2. Dosare incomplete ale salariatilor
Legislatia muncii prevede obligativitatea intocmirii, pastrarii si prezentarii dosarului salariatului, atunci cand este solicitat de catre Inspectia Muncii. De asemenea, angajatorul are obligatia legala de a elibera orice act din dosarul salariatului, la solicitarea acestuia.
3. Decizii pripite de angajare si/sau promovare
Inainte de luarea unei decizii de angajare, este esential sa stabiliti daca postul respectiv este important, daca descrierea job-ului corespunde, in mod real, atributiilor si provocarilor aferente postului respectiv si daca aceasta actiune este eficienta din punct de vedere strategic.
In ceea ce priveste promovarea pe functii de management, atentie la trainingul si suportul necesare cel putin intr-o prima faza.
Nu uitati: deciziile pripite de angajare inseamna costuri financiare si de imagine.
4. Ignorarea necesitatilor de training
La polul opus fata de promovarile decise in graba se situeaza ignorarea nevoilor de training din companie. Dezvoltarea profesionala constanta este una din cheile retentiei talentelor. La fel, specializarea angajatilor cu potential de leadership contribuie, in timp, la strategia de dezvoltare organizationala. Programele de training si/sau mentorat sunt mult mai importante decat sunt dispusi sa accepte multi dintre manageri. Ascultati sfatul managerului de HR si includeti astfel de programe in strategia Dvs.
Foto: pixabay.com