Imi pare bine de cunostinta, dl. Google. Ma ajuti cu informatii despre compania asta?

de Andreea Negoita la 18 Ian. 2013
Imi pare bine de cunostinta, dl. Google. Ma ajuti cu informatii despre compania asta? Tags: review companie informatii online google review comentarii negative

Ce faci cand ai nevoie de o carte noua, un gadget sau un medic? Te uiti la comentariile din mediul online, desigur.

Aproape toti retailerii online de la Amazon ofera posibilitatea clientilor de a reveni cu comentarii asupra produselor si serviciilor lor. Si noi, in calitate de consumatori, putem avea acces la ele si le putem nota pentru a face, noi sau altii, alegerea corecta.
 
Asadar, nu ar trebui sa fie nicio surpriza ca exista anumite site-uri ca Glasdoor.com sau Jobitorial.com care ofera comentarii si informatii, ca salarii medii, de la actualii si fostii angajati ai diferitelor companii. Astfel, iti vei putea face o ideea despre mediul de lucru din acea companie. 
 
Dar cat de multa incredere ar trebui sa ai in aceste comentarii? Ar trebui sa contribuie la decizia finala? Uite cateva sfaturi despre eficienta acestora:
 
Nu arunca inca o privire
Cand esti in cautarea unui loc de munca esti tentat sa te uiti la comentariile online sau sa le folosesti ca o modalitate pentru a gasi cele mai bune locuri pentru a lucra. Si da, in timp ce le citesti cu atentie, cele negative pot afecta serios motivatia de a depune CV-ul. Chiar daca iti doresti cu ardoare sa ajungi intr-un anumit loc. 
 
Pentru a evita prejudecatile de acest gen, ia o pauza de la lectura comentariilor pana cand nu ajungi la etapa interviului. Verifica site-urile companiilor, descrierile locurilor de munca, platformele social media si articolele de presa, daca exista. 
 
In plus, ar trebui sa fii mai interesat de ceea ce face compania, nu de cat de cool este sediul ori de cat de bine platiti, sau nu, sunt angajatii. Apoi, odata trimise CV-ul si scrisoarea de intentie si ai obtinut programarea unui interviu, apeleaza la domnul Google.
 
Mentine perspectiva
In medie, un client fericit va vorbi cu trei persoane despre experienta minunata pe care a avut-o, in timp ce unul nefericit va spune de trei ori mai mult.
 
Asa cum nu te uiti la comentariile despre restaurante, pastreaza distanta si aici. Tine cont de faptul ca un angajat nemultumit va cauta un loc activ pentru a-si exprima frustrarile despre compania sa, mai mult decat un angajat fericit care va lauda compania.
 
Dar asta nu inseamna ca nu ar trebui sa ai incredere in niciun comentariu. Fiecare companie are cativa angajati nemultumiti care privesc cu un ochi mult prea critic orice miscare din cadrul acesteia.
 
In acelasi timp, pune-te in locul conducerii. Comentariile negative au dus la concedieri in masa, la plangeri, la reduceri?
 
Pe de-o parte, acestea ar putea indica spirala descendenta din cadrul companiei. Daca ai adanci investigatiile ai putea afla ca aceasta a fost recent achizitionata sau a trecut printr-o restructurare. 
 
Adreseaza-te direct, dar cu tact
Ai citit cele 86 de comentarii si ai observat cateva cuvinte-cheie care apar destul de des. Dar ce? Cel mai bine este sa identifici lucrurile pe care ai dori sa le abordezi in cadrul interviului, fie prin observarea a ceea ce se intampla in jurul tau, fie intreband recrutorul.
 
Cand soliciti informatii despre "conducerea defectuoasa" de care ai citit pe site, asigura-te ca tonul vocii nu este unul curios ori acuzator. Daca te intereseaza ce se intampla cu conducerea, atunci nu poti pune intrebarea in acest fel "voi fi pe aceeasi pozitie timp de cel putin cinci ani?". Ci, mai degraba, "imi puteti spune despre avansarea in cariera pana la management si timpul necesar pentru acest lucru?". Recrutorul poate oferi fara grija un raspuns, fara a se simti atacat.
 
Cantareste valoarea
Ai gandit, ai spus, ai facut. Toate comentariile spun: ore interminabile de munca si fara timp liber. Dupa cativa ani vei fi intr-o pozitie foarte buna de a ajunge la jobul visurilor. Orele lungi ar putea fi pretul? Sau poate te vei afla in scenariul opus: in timp ce toate comentariile pun accent pe lipsa promovarii, se aplica celorlalti angajati, dar cand ajung la timp... pauza!
 
Aminteste-ti ca problemele demne de plangere sau de laudat ale unui angajat nu vor putea sa afecteze in aceeasi masura. In loc de gruparea comentariilor "bine" versus "rau", evalueaza problemele in mod individual si decide ce este mai bine pentru tine.
 
In acelasi timp, te piezi intr-o multime de comentarii, dar o opinie generala trebuie sa aiba mai multe surse! Pentru inceput poti merge sa culegi informatii pretioase de la un actual angajat.
 
Dincolo de cercetare, lucrurile observate in cadrul companiei, daca angajatii sunt zambitori, daca cineva se "ascunde sub birou", interactiunea cu recrutorul, entuziasmul companiei ar trebui sa influenteze decizia finala. 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succses - 6 strategii imbatabile

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!



Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succses - 6 strategii imbatabile

Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "MANAGER DE SUCCSES - 6 STRATEGII IMBATABILE"

Produse de management - REDUCERE 25%


Recomandari MANAGER.RO


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Advertisement