Masca profesionala pentru interviu
makeupmachiajinterviunaturalconcurentaangajator
Pentru un recrutor este, uneori, o povara sa intervieveze o droaie de candidati in chip si fel, iar cei pe care si-i amintesc sunt cei cu prezentari slabe.
De exemplu, femeile care poarta un parfum ce il imbolnavesc. Si nu este de bine. Sau acela care si-a pictat cu un spray negru chelia. Ori femeia al carei machiaj dea de gol un interviu pentru circ.
Asadar, cele mai simple reguli sunt fara parfum, after shave sau orice altceva in cantitati industriale. Poti crede ca mirosi bine, insa recrutorul mai mult ca sigur nu are aceleasi gusturi ca ale tale.
Regula numarul doi face referire la machiaj. O cantitate minima de machiaj.
"Machiajul unei femei este un factor important intr-un interviu. Atat de important, incat nu ar trebui ignorat", spune make-up artist-ul, Ewelina Krupinska.
"Toata lumea are o perceptie diferita a ceea ce le face sa arate prezentabil, dar exista cateva reguli universale. In primul rand, nu trebuie sa utilizati machiajul zilnic. Amintiti-va ca mergeti la o intalnire cu potentialul angajat. In timp ce machiajul tau nu ar trebui sa fie prea natural, dar nici prea dramatic. Trebuie sa iei in considerare cultura corporativa si pozitia pentru care aplici", spune Krupinska.
Insa intrebarea este cum poti afla asta.
Este la fel de simplu ca un raport anual al companiei sau site-ul pe care il explorezi. Daca nu exista nicio fotografie care sa te ajute, mergi la companie intr-o dimineata si vezi cum arata angajatele. Chiar daca nu stii ce functi detine, macar iti faci o idee.
"Pentru femeile care nu se machiaza si cred ca nu au nevoie, le sfatuiesc sa se mai gandeasca o data", adauga ea. "Trebuie sa iei in considerare ca ai o concurenta, iar potentialul angajator trebuie sa se mandreasca cu viitorul angajat", adauga make-up artist-ul.
"Asadar, utilizeaza putin fond de ten pentru acoperirea imperfectiunilor. Daca nu stii cum, poti apela cu incredere la un salon sau la magazinele care ofera acest serviciu, fie si contra cost", a adaugat Krupinska.
Iar concluzia sa este "sa iti amintesti; fii profesional".