Secretul succesului: creeaza o viziune pentru echipa ta
managementechipadezvoltare profesionala
Expertii Google au identificat creearea unei viziuni de echipa drept unul din cei mai importanti factori ai succesului profesional.
In urma cercetarilor intreprinse de catre specialistii Google, s-a dovedit faptul ca o viziune puternica incurajeaza actiunea eficienta in acceasi directie, la fel cum lipsa unei viziuni comune afecteaza succesul unei echipe, prin absenta motivarii si a eforturilor unitare.
Membrii unei echipe cu o viziune puternica vor sti ce au de facut, care sunt obiectivele si care sunt prioritatile. Managerul are rolul nu doar de a crea aceasta viziune, ci si de a o comunica in modul cel mai clar si eficient cu putinta.
Pasii recomandati de expertii Google pentru stabilirea unei viziuni:
- identificarea valorilor de baza ale echipei.
- definirea scopului. De ce este importanta aceasta echipa? In ce constau semnificatia si utilitatea activitatii sale?
- stabilirea misiunii sau a obiectivului major. Misiunea reprezinta scopul ultim pe care se bazeaza obiectivele pe termen scurt
- conturarea unei strategii eficiente.
- organizarea obiectivelor pe termen scurt. Strategia trebuie structurata pe etape, care corespund unor obiective pe termen scurt. Pentru rezultate optime, acestea ar trebui sa fie masurabile.
Indeplinirea acestor pasi transpune viziunea in realitate si reprezinta baza actiunilor intregii echipe.
La fel de importanta precum conceperea unei viziuni este si comunicarea acesteia in cadrul echipei. Doar cei care accepta si isi asuma viziunea echipei sunt intr-adevar motivati sa o transforme in realitate.
Prin urmare, feedback-ul oferit de managerul echipei are un rol esential. Un bun manager trebuie sa se asigure de faptul ca acorda aceeasi atentie si importanta fiecarui membru al echipei.
In al doilea rand, trebuie sa stabileasca o serie de criterii corecte si cat mai obiective, pentru un feedback eficient.
In final, expertii Google recomanda managerilor sa se asigure de faptul ca au fost intelesi. Viziunea comuna presupune si un limbaj comun. Feedback-ul are rolul de a motiva echipa, asa cum rolul viziunii este acela de a inspira fiecare membru in parte.