Studiu: Ce vor angajatii de la companii in 2013 (si nu discutam despre bani)
studiicompaniiflexibilitatebranduriechilibruinterviu de angajare
Ce isi doresc aspirantii la un job de la posibilii angajatori? Ce ii atrage spre o anumita companie? Un nou studiu realizat de CareerBuilder incearca sa raspunda la cel putin doua din aceste intrebari, oferind o imagine succinta asupra visurilor candidatilor.
Studiul privind Comportamentul Candidatilor 2013 cuprinde 5.518 candidati si 2.775 angajatori, la nivelul SUA si scoate la iveala "prapastia" dintre sperantele candidatilor si ceea ce li se ofera pe piata muncii. Informatiile pot fi folosite de angajatori pentru a-i intelege mai bine pe cei care doresc sa faca parte din compania lor. Ce ii motiveaza pe candidati, in afara banilor?
1. Daca nu ai acceptat trendul mobil, nu esti cu adevarat accesibil.
2 din 5 angajatori (39%) ofera joburi pentru patru luni sau mai mult, din cauza neputintei de a gasi oamenii potriviti cu aptitudinile potrivite. Tot mai multi oameni isi cauta de lucru prin intermediul internetului si dispozitivelor mobile si angajatorii care nu si-au optimizat tehnologia rateaza sansa de a recruta candidati talentati.
50% dintre candidatii care detin dispozitive mobile petrec 3 sau mai multe ore pentru a-si gasi un job prin intermediul internetului mobil, in fiecare saptamana (49% folosesc smartphone-ul si 59%, tabletele). 65% dintre angajatii care isi cauta alt loc de munca prin intermediul dispozitivelor mobile vor abandona site-ul, daca acesta nu este optimizat pentru smartphone/tableta. 40% parasesc site-ul, avand totodata o parere proasta despre compania din spatele domeniului respectiv.
2. Reputatia poate fi mai importanta decat banii.
Cand candidatii au fost intrebati daca accepta un salariu cu 5% mai mic decat cel cerut, multi au spus ca ar munci si pe un asemenea venit, daca acea companie are o imagine buna si ofera o experienta profesionala de durata. 68% dintre ei ar accepta un salariu mai modest, daca angajatorul i-ar impresiona in mod placut la interviu; 29% dintre candidati considera insa ca angajatorii nu stiu sa isi promoveze compania, sa raspunda la intrebarea: "De ce ar trebui sa lucrez in aceasta companie?". Candidatii au mai spus ca ar accepta un venit mai mic, daca acea companie ar avea recenzii pozitive online (67%) sau ar dispune de o imagine buna in presa (65%).
3. Candidatii se asteapta sa le oferi un raspuns, dupa ce au depus CV-ul sau in urma interviului de angajare.
Candidatii care nu sunt contactati de angajatori, dupa ce au aplicat pentru un job, spun ca nu vor mai folosi produsele sau serviciile acelei companii. 62% dintre candidati spun ca firmele la care si-au cautat de lucru nu au fost foarte "generoase", in privinta unui raspuns. 56% dintre angajatori recunosc ca nu le raspund tuturor candidatilor; 33% nu le ofera un motiv acelor candidati care au fost respinsi la interviul de angajare.
4. Flexibilitatea reprezinta noul trend.
Candidatii mizeaza pe capacitatea companiei de a furniza un echilibru intre viata personala si cea profesionala, atunci cand isi cauta un job. 72% dintre angajati spun ca un program flexibil poate fi determinant pentru acceptarea unei functii. 44% dintre ei ar aprecia daca angajatorul ar dispune de tehnologia necesara desfasurarii muncii de acasa.