Studiu: Companiile folosesc un sistem care scaneaza cuvintele-cheie din CV-urile candidatilor
studiucompaniisistemcuvinte-cheiecvlocuri de muncajoburi
Daca aplicati in disperare la joburile postate online, exista o mare sansa ca nimeni sa nu observe CV-ul dumneavoastra, cel putin nu la "prima mana".
Marea majoritate a companiilor sorteaza CV-urile utilizand un sistem de scanare, care culege cuvintele-cheie si apoi ii "trimite" pe candidatii potriviti catre managerii de resurse umane, pentru a stabili un interviu de angajare. Pe o piata a muncii in care somerii depun sute, mii de CV-uri, pentru un singur job, companiile au gasit o metoda eficienta de identificare a posibililor angajati.
Lauren Weber, de la Wall Street Journal, a descoperit acest trend tot mai popular dupa ce a discutat cu o serie de reprezentanti din domeniul resurselor umane. Jurnalista a extras si cateva elemente esentiale, care v-ar putea ajuta in vederea redactarii unui "CV-magnet".
1. 50% dintre candidati nu sunt calificati pentru joburile la care aplica, spun angajatorii;
2. Sistemele de scanare pot costa de la 5.000, pana la cateva milioane de dolari;
3. Circa 90% din marile companii utilizeaza asemenea softuri si cu precadere toate entitatile prezente in Topul Fortune 500, potrivit unui executiv de la IBM;
4. 19% dintre managerii de resurse umane din companiile mici analizeaza o multitudine de CV-uri; 47% analizeaza doar cateva CV-uri.
Angajatii din HR, inlocuiti cu roboti
Weber a mai explicat ca in timpul recesiunii, multe companii si-au redus personalul din divizia de resurse umane, preferand sa foloseasca asemenea programe, care scaneaza cuvintele-cheie, bazele de date cu fosti angajati, numarul de ani din campul experientei si scolile studiate, pentru a identifica grupul de candidati care ar putea starni interesul angajatorilor. Apoi, ii clasifica. Cei care inregistreaza rezultate slabe nu se califica, de obicei, pentru runda urmatoare de selectie.
Daca aplici online la un job, incearca sa folosesti keyword-uri din descrierea jobului si de pe site-ul companiei vizate si cel mai important, pastreaza o forma simpla a CV-ului, care sa nu deruteze sistemul de scanare. Acest sfat vine in contradictie cu cel oferit de reteaua profesionala LinkedIn, care ne propune sa evitam utilizarea cuvintelor cel mai des intalnite in CV-uri.
Chiar daca aceasta modalitate electronica de selectie prezinta si lacune - unii oameni se pierd in "abisul" procesului de recrutare - partea cea mai buna este reprezentata de rapiditatea cu care angajatorii pot ajunge la candidati. De asemenea, nimic nu poate "bate" un CV de calitate, bine structurat.