Tendinte in Recrutare de profesionisti in tehnologie digitala, IT si nu numai
resurse umanerecrutare ittendinte in recrutaremanagementul talentelor in organizatietehnologii digitale
Un studiu realizat in 2015, pe un esantion global de 1.322 de directori generali din 77 de tari, inclusiv Romania, arata care sunt cele mai importante tehnologii digitale in care investesc resurse importante.
"Liderii organizatiilor de succes sunt pe deplin convinsi de faptul ca investitiile in tehnologiile digitale, mai ales cele care imbunatatesc experienta oferita clientilor, creeaza valoare adaugata pentru afacere. Iar pentru a gasi cea mai buna modalitate prin care tehnologia eficientizeaza activitatea operationala si aduce companiile mai aproape de clienti, directorii generali sunt dispusi sa se implice personal si sa sustina activ procesul de migrare spre digital.", se precizeaza in cadrul Raportului PWC "Redefinirea competitiei intr-o piata fara frontiere".
Conform studiului realizat in 2015, iata care sunt tehnologiile digitale de importanta majora pentru organizatiile romanesti:
Tehnologiile mobile pentru implicarea clientilor
Securitatea cibernetica
Analiza datelor si extragerea informatiilor relevante
"Internetul lucrurilor" (tehnologiile care permit diferitelor echipamente si sisteme sa comunice intre ele prin intermediul Internetului, conectand obiecte precum telefoane inteligente, televizoare cu acces la Internet, automobile, echipamente electrocasnice sau diverzi senzori industriali)
Accesorii digitale portabile
Procese de afaceri bazate pe colaborare sociala
Cloud computing
Baterii si tehnologii de alimentare
Robotica
Imprimare 3D
Pe primul loc, in ceea ce priveste importante tehnologiilor, se afla tehnologiile mobile pentru cresterea gradului de implicare a clientilor. Prin intermediul acestora se doreste sporirea interactiunii cu dispozivele mobile ale clientilor pentru imbunatatirea experientei oferite acestora.
Conform
raportului PWC, disponibilitatea angajatilor talentati s-a aflat si in 2015 in topul potentialelor amenintari la adresa dezvoltarii afacerilor.
De asemenea, 84% dintre respondentii raportului au declarat ca sunt preocupati de disponibilitatea personalului cu abilitati cheie. 78% cauta, atunci cand angajeaza, un spectru mai larg de competente in comparatie cu anii anteriori. In tot acest timp, doar 32% detin o strategie de promovare a diversitatii si incluziunii talentelor.
"Cei mai multi dintre directorii generali ai caror organizatii detin strategii de promovare a talentelor apreciaza si celelalte avantaje pe care le-au obtinut ca rezultat al implementarii acesteia: un proces mai eficient de inovare, consolidarea marcii si reputatiei, o mai buna colaborare atat in interiorul cat si in exteriorul companiei, satisfacerea cerintelor noi si in continua diversificare ale clientilor, transformarea tehnologiei intr-un avantaj competitiv, precum si capacitatea de a concura in noi industrii sau pe noi piete geografice.", se mai arata in cadrul Raportului PWC.
Conform Raportului, 51% dintre directorii generali din Romania afirmau ca au implementat o strategie de promovare a diversitatii si incluziunii talentelor sau intentioneaza sa ia in considerare adoptarea unei, fata de 77% la nivel global.
De asemenea, 4 din 5 directori generali din Romania si la nivel global afirmau ca angajatii din organizatiile lor beneficiaza de programe de instruire si mobilitate prin care dobandesc in mod constant si permanent noi competente.
De asemenea, cei mai multi respondenti au declarat ca sunt in cautarea unui spectru mai larg de competente in comparatie cu anii trecuti.
Doua treimi dintre directorii de companie din Romania declarau ca folosesc intotdeauna mai multe canale pentru a gasi talente, inclusiv cautare pe platformele online si retelele de socializare.
Consultati Raportul PWC in format integral aici.
sursa foto: pixabay.com
Jurnalist de Legislatia Muncii, Afaceri si HR