Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Top 9: Cum poti sa-ti "demolezi" angajatii din vorbe

Top 9: Cum poti sa-ti "demolezi" angajatii din vorbe
de la 12 Mar. 2014
Top 9: Cum poti sa-ti "demolezi" angajatii din vorbe Tags: angajaticriticiceosefimanagerisperante

Parintii tai au avut dreptate: este mai bine sa gandesti si apoi sa vorbesti, mai ales cand vine vorba de interactiunea intre angajati. Iata noua lucruri pe care NU trebuie sa le spui subalternilor.

Masoara si apoi taie. Printre cele mai puternice instrumente din kitul tau de leadership se numara CUVINTELE - pentru ca tot ceea ce spui are insemnatate. Ai puterea sa ii influentezi pe angajati, atat in viata lor profesionala, cat si in cea personala. Cuvintele pe care le rostesti in calitate de lider poarta o incarcatura deosebita, iar oamenii ajung sa le "transporte" acasa la pachet. Ceea ce le-ai spus la sfarsitul zilei de munca ii va bantui in dimineata urmatoare.
 
Unele cuvinte pot afecta carierele angajatilor, nu doar o zi oarecare din viata lor. "Gandeste-te de doua ori, inainte sa scoti o vorba pe gura", a spus Napoleon Hill, "deoarece cuvintele si influenta ta vor planta semintele succesului sau esecului in mintea celuilalt". Dincolo de orice aspect, unele cuvinte au o anumita "longevitate" - iti raman in memorie multi ani de acum incolo...
 
Cei mai multi lideri sunt atenti, cand vine vorba de cuvinte, dar asta nu inseamna ca evita mereu cuvintele care pot "demola" spiritul unui om. 
 
1. Fereste-te de cuvintele care semnaleaza indoiala
 
Un cuvant simplu, precum "sper", ii poate determina pe angajati sa creada ca nu ai incredere in aptitudinile lor. Inlocuieste "Sper ca poti duce la bun sfarsit acest proiect" cu "Am incredere in tine. Stiu ca nu ma vei dezamagi".
 
2. Rafineaza adevarul
 
Cand trebuie sa fii sincer cu un angajat, in privinta sanselor sale de promovare, gandeste-te cum ai putea sa ii transmiti mesajul intr-o modalitate cat mai putin "dureroasa". "Nu ai niciun viitor aici" este una din cele mai dure afirmatii prin intermediul careia poti furniza adevarul. Daca tii neaparat, poti fi sincer si bland in acelasi timp...
 
3. Nu te da "sef"
 
Cu cat ai mai multa putere la indemana, cu atat trebuie sa fii mai precaut si ponderat. Cand le amintesti in fiecare zi angajatilor ca tu esti seful si ii poti concedia la orice ora, n-o sa munceasca mai eficient. Afirmatiile de genul "Te pot inlocui cu usurinta" sau "Eu sunt seful aici. Nu uita asta" nu trebuie sa faca parte din vocabularul unui lider. "Fa asa, pentru ca asa ti-am zis eu" si "Nu te platesc sa gandesti", iata inca doua exemple de folosire nepotrivita a puterii.
 
4. Vino inarmat cu critici (foarte) constructive
 
Este important sa le oferi angajatilor un feedback, in privinta cresterii si dezvoltarii lor. Fii insa discret, cand vine vorba de observatii. Tine minte ca orice fel de critica trebuie sa tina cont de eficientizarea business-ului respectiv. De exemplu, "Ai un birou murdar. Ar trebui sa fii mai organizat" reflecta propriile tale preferinte cu privire la curatenie si nu va contribui cu nimic la imbunatatirea performantelor. Ofera-le oamenilor sansa de a se schimba ei insisi, nu ii trata ca pe niste copii.
 
5. Respecta rolul fiecaruia
 
Suntem obisnuiti cu situatia in care seful ii spune unui angajat ca "el se va ocupa cu discursul, in timpul intalnirii". Poti monopoliza o discutie si fara sa ii privesti pe ceilalti cu superioritate. De exemplu, poti planifica din timp abordarea respectivei sedinte. Angajatul trebuie sa stie care ii va fi rolul si unde va trebui sa intervina. Astfel, se va simti mai apreciat, se va considera o parte integranta a echipei, nu un strain marginalizat, in care tu nu ai mare incredere.
 
6. Nu-ti jigni angajatii
 
Politetea nu se impaca neaparat cu locurile de munca foarte stresante... Frustrarile tale fata de un angajat nou te determina sa ii spui cuvinte urate: "Asa te-au invatat la facultate?" sau "De cate ori sa-ti repet?". Cand un angajat greseste, nu il desfiinta, nu ii spune ca "se pricepe sa strice lucrurile" si nici nu-l intreba "daca este ceva in neregula cu el"...
 
7. Evita comparatiile
 
"Nu stii cum sa conduci o sedinta. Ar trebui sa iei lectii de la Bob" - o asemenea afirmatie poate genera emotii de ordin negativ, precum invidia, rusinea si resentimentul. Comparatiile il determina pe un angajat sa isi piarda increderea in propriile forte si nu va mai da niciun fel de randament.
 
8. Speranta moare ultima
 
Unul din cele mai nepoliticoase lucruri pe care le poti face este sa "distrugi" sperantele cuiva. "Sa nu ai sperante prea mari. Iti cunosti limitele", iata o afirmatie pe care respectivul angajat o va tine minte toata viata. Nu le inchide usa in fata, lasa-le intotdeauna o raza de speranta, care sa ii inspire in procesul lor de evolutie, de dezvoltare profesionala.
 
9. Fereste-te de generalizari
 
Afirmatii precum "Am primit numai plangeri legate de tine" sau "Nimeni nu vrea sa lucreze cu tine" nu reflecta, de cele mai multe ori, realitatea. Identifica modalitati prin care poti ajuta un angajat sa se dezvolte, fara sa recurgi la generalitati absurde. Daca reactionezi fata de reclamatia primita cu privire la un anumit salariat, ai datoria sa-i explici "acuzatiile". Aceasta este fundatia pentru discutiile sincere si productive. 
 
Dupa cum a spus Doug Conant, fostul CEO al The Campbell Soup Company: "In cele din urma, ca si lider, esti evaluat in functie de modul in care ai interactionat cu oamenii". Trebuie sa-ti alegi cuvintele cu grija.
 
In calitate de sef, esti responsabil pentru modul in care se comporta managerii cu restul echipei. Nu inchide ochii atunci cand cineva face afirmatii jignitoare la adresa altcuiva. Cuvintele urate compromit increderea in sine, atat de necesara unui angajat care se confrunta cu proiecte dificile. Acel angajat nu va mai depune mari eforturi pentru a-ti oferi o munca de calitate, in lipsa aprecierilor. In cele din urma, va pleca spre un viitor mai bun. Cuvintele blande iti vor aduce multumiri nebanuite, dincolo de faptul ca paveaza drumul corect, in relatia cu angajatii. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement