Metrorex: Noile trenuri de metrou se incadreaza in limitele impuse
metrorexion radoicaf
Noile trenuri de metrou fabricate de firma CAF ar respecta in totalitate normele tehnice impuse de standardele romanesti si europene.
Acestea se incadreaza intocmai in gabaritul de libera trecere al trenului de metrou, potrivit unui comunicat publicat pe site-ul
Metrorex.ro.
”De asemenea s-au prezentat foarte clar si explicit atat zonele unde au fost constatate interferente cuprinse intre 1 – 12 mm, intre gabaritul cinematic al trenului (gabarit cinematic care a fost simulat prin atasarea de piese de polistiren avand grosimi cuprinse intre 40 – 80 mm pe suprafata exterioara a trenului in punctele unde apar cele mai mari deplasari ale caroseriei trenului in timpul mersului) si marginea peroanelor la un numar de 10 peroane dintr-un total de 90, pe o distanta de 98 m dintr-un total de 951,2 m cat masoara lungimea tuturor peroanelor celor 45 de statii de metrou, cat si cauza principala de aparitie a acestor interferente care se datoreaza construirii unor peroane, la unele statii realizate pana in anul 1985, cu tolerante mai mari, in anumite zone ale acestora, fata de cotele stabilite prin “Instructia nr. 314M privind normele si tolerantele pentru constructia, reparatia si intretinerea caii de rulare la metrou, editia 1997” ”, se arata pe site-ul companiei.
Ion Radoi, presedintele Unitatea Sindicatului Liber din Metrou (USLM), a afirmat miercuri ca cele 16 noi trenuri, cumparate cu 97 milioane euro (fara tva), sunt prea late pentru peroanele de pe magistrala II.
”S.C METROREX S.A. asigura opinia publica si utilizatorii metroului bucuresten ca noile trenuri de metrou fabricate de firma CAF respecta intru totul normele tehnice impuse de standardele romanesti si europene aplicabile pentru acest tip de vehicul, se incadreaza ca si dimensiuni in limitele impuse de gabaritul de libera trecere al constructiilor existente in metrou asa cum acestea sunt foarte clar si explicit prezentate in “Instructia nr. 314M privind normele si tolerantele pentru constructia, reparatia si intretinerea caii de rulare la metrou, editia 1997” si vor fi introduse in circulatie imediat dupa efectuarea probelor de anduranta impuse prin contract, respectiv de parcurgere a 20.000 km de catre primul tren si a 2.000 km de catre celelalte trenuri fara calatori, in conditii reale de circulatie pe magistralele 1, 2 si 3, printre trenurile cu calatori”, se arata pe site-ul Metrorex.
Foto: Metrorex.